میکرونیدلینگ و معجزات زیبایی پوستی
میکرونیدلینگ و معجزات زیبایی پوستی
می 12, 2017
تاثیرات لیزر
تاثیرات لیزر بر قسمت های مختلف بدن
می 14, 2017
میکرونیدلینگ و معجزات زیبایی پوستی
میکرونیدلینگ و معجزات زیبایی پوستی
می 12, 2017
تاثیرات لیزر
تاثیرات لیزر بر قسمت های مختلف بدن
می 14, 2017
آیا درماپن همان میکرونیدلینگ است؟

آیا درماپن همان میکرونیدلینگ است؟

با کمی آگاهی در خصوص میکرونیدلینگ این سوال ایجاد می شود که آیا درماپن همان میکرونیدلینگ است؟ جهت پاسخگویی به این سوال لازم است در خصوص میکرونیدلینگ و درماپن اطلاعاتی کسب نموده و در نهایت نسبت به بررسی تفاوت آن اقدام نماییم. هر دو از تکنولوژی های پزشکی محسوب می شوند که با هدف بهبود کیفیت زیبایی پوست  انجام می شود.

درماپن چیست؟

درماپن وسیله ای الکترونیکی است که به شکل قلم بوده و سری آن دارای تعدادی سوزن است به صورت عمودی وارد سطح پوست شده و خارج می شود. سوزن های درماپن به صورت کاملا عمود وارد پوست می شوند. به سری های درماپن تیپ گفته می شود. بر اساس نوع کاربرد درماپن طول سوزن تیپ ها متغیر است.

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ نیز وسیله ای برقی است که به صورت رول و استوانه است. بر روی این رول تعدادی سوزن استریل قرار دارد که در تماس با پوست به صورت چرخشی وارد پوست شده و موجب فعال شدن سیستم  دفاعی بدن و انتشار فاکتور رشد شده و لایه زیرین پوست را تحریک به کلاژن سازی می کند. همان طور که مشخص است سوزن های میکرونیدلینگ به صورت کاملا عمود وارد پوست نمی شوند بلکه با زوایای متفاوتی این اتفاق رقم می خورد.

روند جوان سازی پوست با درماپن چگونه است؟

همان طور که گفته شد درماپن وسیله ای برقی است که دارای تیپ های متفاوت است. تیپ های مختلف و طول سوزن ها بر اساس مورد استفاده و کاربرد معین می شود. سوزن های استریل درماپن داخل پوست فرو رفته و سوراخ های بسیار ریز ایجاد می نماید. این زخم های کوچک پس از مجروح نمودن لایه زیرین پوست موجب آزاد سازی فاکتور های رشد شده و پوست را وادار به کلاژن سازی می نماید. پزشکان و متخصصین بر اساس نوع هدفی که از انجام درماپن دارند محلولی بر روی سوراخ های ایجاد شده بر روی پوست قرار می دهند. این محلول پس از نفوذ به داخل پوست کمک شایانی به محقق شدن هدف می نماید.

روند اجرای درماپن چگونه است؟

سوالی که برای عده کثیری ایجاد می شود این است که آیا درماپن دردناک است؟ پاسخ منفی است. روند اجرای درماپن به گونه ای است که قبل از انجام آن سطح پوست به وسیله پماد بی حسی، بی حس شده و فرد هیچ دردی در حین انجام درماپن احساس نمی کند. درماپن تکنولوژی بدون خطری است که به وسیله آن می توان آسیب های پوستی، ترمیم جای جوش، رفع استرچ مارک و… را ترمیم نموده و نسبت به جوان سازی پوست اقدام نمیاد. ظاهر پوست پس از درماپن به صورت قرمز بوده و دارای التهاب می باشد. این امر در ابتدا فرد را می ترساند. اما لازم است بدانید حالت بر افروختگی و التهاب پوست در مدت زمانی کم تر از 24 ساعت بهبود یافته و پس از طی شدن پروسه درمانی نتایج فوق العاده این عمل را می توان مشاهده نمود.

حتما بخوانید :