نحوه عملکرد دستگاه لیزر خانگی
نحوه عملکرد دستگاه لیزر خانگی
می 8, 2017
میکرونیدلینگ و معجزات زیبایی پوستی
میکرونیدلینگ و معجزات زیبایی پوستی
می 12, 2017
نحوه عملکرد دستگاه لیزر خانگی
نحوه عملکرد دستگاه لیزر خانگی
می 8, 2017
میکرونیدلینگ و معجزات زیبایی پوستی
میکرونیدلینگ و معجزات زیبایی پوستی
می 12, 2017
آی پی ال خانگی

آی پی ال خانگی

تا به حال روش های مختلفی برای حذف موهای زائد بدن ابداع شده است که هر کدام معایب و مزایای خاص خود را دارند. اکثر این روش ها، یا برای افراد دردآور است و یا این که فقط برای مدت کوتاهی شما را از شر موهای زائد راحت می کند ولی دوباره شاهد رشد این موها خواهید بود.

در کل باید روشی انتخاب شود که مزایای آن بیشتر از معایب آن باشد و در این میان، لیزر بدن، بهترین روش شناخته شده است زیرا روشی بدون درد است و در یک دوره درمانی، موهای زائد بدن را به طور کامل حذف می کند. اولین نوع لیزر، لیزر کلینیکی بود که توسط پزشکان در مراکز درمانی انجام می گرفت تا این که متخصصان در این زمینه به فکر ساخت دستگاه های لیزر خانگی افتادند که فرد بدون مراجعه به پزشک بتواند در هر موقعیتی، اقدام به حذف موهای زائد بدن خود نماید که اساس این دستگاه ها، بر مبنای ای پی ال و لیزر دایود است.

آی پی ال خانگی چیست

لیزرهای خانگی مانند دستگاه های لیزر کیلینیکی با تکنولوژی لیزر کار می کنند اما  دستگاه های آی پی ال خانگی مانند دستگاه های آی پی ال کلینیکی، لیزر نیستند بلکه از سیستم آی پی ال (Intense Pulse Light) به معنی سیستم نور شدید پالسی در این دستگاه ها استفاده شده است. در دستگاه های لیزر خانگی از تکنولوژی لیزر دایود استفاده شده است ولی در دستگاه های ای پی ال خانگی فلش لامپ های زنون، با تولید نور شدید پالسی، به فولیکول های مو در پوست حمله کرده و باعث گرم شدن و در نتیجه سوختن فولیکول شده و از این طریق مو را ریشه کن می کند. اگر بخواهیم به طور دقیق تر و جزئی تر به روش کار ای پی ال نگاه کنیم این گونه باید گفت که که ملانین که رنگدانه های پوست هستند انرژی نورانی را جذب و ان را به حرارت تبدیل می کنند حال زمانی که آی پی ال استفاده می شود و نور به پوست می تابد، در واقع ملانین ها هستند که با تولید حرارت، فولیکول مو را می سوزانند.

ویژگی ای پی ال خانگی

1- درست است که در این دستگاه ها از لیزر استفاده نشده ولی کارایی مناسبی دارد و ارزانتر از دستگاه های لیزر خانگی است در نتیجه فرد می تواند با هزینه کمتر، با ای پی ال خانگی، در هر شرایطی اقدام به حذف موهای زائد بدن نماید.
2- آی پی ال، عوارضی ندارد و بدون هیچ گونه دردی، سبب حذف موهای زائد بدن می گردد. البته ممکن است که کمی پوست ملتهب شود که این عارضه موقتی است و سریعا برطرف می شود.
3- آی پی ال های خانگی برای افرادی مناسب است که پوست روشن دارند زیرا همان گونه که گفتیم این سیستم با نور پالسی کار می کند که پیگمان های فولیکول مو را مورد حمله قرار می دهد لذا افرادی که پوست تیره دارند، باید مدت زمان بیشتری از ای پی ال خانگی استفاده کنند تا موهای زائد حذف شوند.

حتما بخوانید :