برداشتن خال با لیزر
برداشتن خال با لیزر
ژوئن 9, 2018
دستگاه شستشو صورت
دستگاه شستشو صورت
ژوئن 23, 2018
برداشتن خال با لیزر
برداشتن خال با لیزر
ژوئن 9, 2018
دستگاه شستشو صورت
دستگاه شستشو صورت
ژوئن 23, 2018
بررسی انواع خال در بدن

بررسی انواع خال در بدن

خال ها از جمله عارضه های پوستی هستند که تقریبا تمام افراد با آن ها درگیر هستند. همه خال ها آزار دهنده نیستند چرا که برخی از خال ها کوچک بوده و دیده نمی شوند این گونه خال ها اگر خوش خیم باشند نیازی به حذف آن ها نیست ولی دسته دیگر از خال ها یا آزار دهنده هستند و یا این که بر روی صورت فرد وجود دارند در نتیجه زیبایی فرد را کم می کند. این گونه خال ها باید با تشخیص پزشک، با بهترین روش درمانی، برداشته شوند. لذا ابتدا بهتر است بدانیم که خال های ما در کدام دسته قرار دارند:

1-   خال های پیوستگاهی:

این دسته از خال های، خال های صافی هستند که ممکن است کمی برجسته باشند. این خال ها معمولا در دوران کودکی فرد دیده می شوند و رنگ آن ها در طول دوران تغییر می کند از قهوه ای روشن تا سیاه. معمولا خال هایی که در کف دست یا پا و یا حتی در سمت ناحیه تناسلی دیده می شوند.

2-   خال مرکب:

این دسته از خال ها، خال های گرد یا بیضی برجسته ای هستند که زمانی که فرد وارد بلوغ می شود، این خال ها بزرگ تر می شود و معمولا در داخل آن ها چند تار موی زبر رشد می کند.

3-   خال با هاله سفید:

در این دسته از خال ها، اطراف خال یک هاله سفیدرنگی وجود دارد که پس از مدتی ممکن است خود خال از بین برود ولی همچنان قسمت سفید رنگ وجود داشته باشد درر افراد جوان این خال جای نگرانی ندارد ولی در افراد مسن بهتر است نمونه برداری انجام شود.

4-   خال آبی:

خال های برجسته که به رنگ آبی تیره تا کمی سیاه دیده می شوند معمولا خطری ندارند ولی این دسته از خال ها اگر در پشت فرد باشند احتمال بدخیم بودنشان زیاد است.

5-   خال اسپیتز:

این خال که به ملانوم جوانان نیز معروف است، برجسته، کوپک و به رنگ صورتی مایل به قرمز است به گونه ای که انگار یک ضایعه خونی است. این خال خوش خیم است.

6-   خال بکر:

این خال به صورت لکه قهوه ای به اندازه یک کف دست بر روی بازو یا سینه فرد دیده می شود که از داخل آن موهای زائد رشد می کند این نوع خال را تنها در آقایان می توان مشاهده نمود.

7-   خال های مادرزادی:

این خال ها در بدو تولد با نوزاد همراه هستند و پزشک متناسب با اندازه خال، با آن ها برخورد می کند خال های بزرگ احتمال بدخیم شدنشان زیاد است و باید معالجه شوند.