از موبر لیزری خانگی چیزی میدانید؟
از موبر لیزری خانگی چیزی میدانید؟
جولای 26, 2017
شفافیت پوست با لیزر
شفافیت پوست با لیزر
جولای 30, 2017
از موبر لیزری خانگی چیزی میدانید؟
از موبر لیزری خانگی چیزی میدانید؟
جولای 26, 2017
شفافیت پوست با لیزر
شفافیت پوست با لیزر
جولای 30, 2017
بررسی تفاوت روش میکرودرم با میکرونیدلینگ

بررسی تفاوت روش میکرودرم با میکرونیدلینگ

عارضه های پوستی همانند وجود جای جوش و آکنه، لکه های مربوط به آفتاب سوختگی و افزایش سن، وجود کک و مک در صورت و… از جمله معضلاتی هستند که هر فرد مبتلا به آن ها، سعی بر این دارد که با بهترین روش بتوانند از دست آن ها رهایی یابند چرا که وجود عارضه های پوستی در صورت، زیبایی فرد را به شدت تحت شعاع قرار می دهد و این مسئله برای هر انسانی اهمیت دارد.

روش های مختلفی برای پاکسازی صورت و شاداب نمودن آن وجود دارد که متناسب با نوع پوست، نوع عارضه و در نهایت تشخیص پزشک، یکی از این روش ها استفاده می شود. برای مثال روش های میکرودرم و میکرونیدلینگ، هر دو با هدف پاکسازی پوست ابداع شده اند.

اما نکته جالب این است که تمام روش های مورد استفاده برای جوانسازی پوست، تفاوت هایی نسبت به هم دارند که این تفاوت ها سبب برتری هر یک در حوزه ای نسبت به دیگری می گردد.

مقایسه دو روش میکرودرم با میکرونیدلینگ

هر دو روش برای پاکسازی پوست از عارضه های پوستی و در نهایت شاداب نمودن پوست به کار می روند اما از نظر نحوه انجام و شدت تاثیر با هم تفاوت های زیادی دارند.

روش میکرودرم:

این روش مبتنی بر سایش کریستال های کوچک بر روی پوست است بدان معنا که که لایه بسیار سطحی از پوست را برداشته و این سایش سبب می شود که با افزایش گردش خون در محلی که میکرودرم انجام شده است، سلول های زیر این لایه با ترشح کلاژن، تولید لایه جدید نمایند.

روش میکرونیدلینگ:

در این روش، سوراخ هایی در پوست ایجاد می شود. دستگاه میکرونیدلینگ، قسمت سوزنی دارد که زمانی که با پوست در تماس قرار می گیرد، سوراخ های میکروسکوپی در بدن ایجاد می کند. این سوراخ ها به نوعی پوست را تحریک نموده و سبب افزایش کلاژن در همان نواحی و در نهایت ترمیم بافت می گردد.

لذا همان گونه که از توضیحات فوق متوجه شدید، این دو روش، دو تفاوت اساسی با یکدیگر دارند:

1-    روش میکرودرم با سایش پوست سبب ترمیم و پاکسازی آن می شود ولی روش میکرونیدلینگ از طرق سوراخ کردن پوست همین عمل را انجام می دهد.

2-    تفاوت مهمتر بین این دو روش، عمق کار است. روش میکرودرم سطحی عمل نموده و در نتیجه عارضه های سطحی را از بین می برد ولی عمق کار در روش میکرونیدلینگ بیشتر است و برای از بین بردن جوش های عمیق، چروک های بزرگ و… استفاده می شود.