حذف موهای زائد گوش و بینی با لیزر
حذف موهای زائد گوش و بینی با لیزر
می 19, 2018
برداشتن خال با لیزر
برداشتن خال با لیزر
ژوئن 9, 2018
حذف موهای زائد گوش و بینی با لیزر
حذف موهای زائد گوش و بینی با لیزر
می 19, 2018
برداشتن خال با لیزر
برداشتن خال با لیزر
ژوئن 9, 2018
حذف موهای زائد با اپیلاسیون یا با لیزر

حذف موهای زائد با اپیلاسیون یا با لیزر

حذف موهای زائد بدن یکی از دغدغه های فکری برای هر فردی است. قبل از این که روش های امروزی وارد شوند، افراد مجبور بودند این موهای زائد را اصلاح کنند که این کار برای آن ها نه تنها زمان بر بود بلکه به دلیل این که در فاصله زمانی کوتاه باید این عمل را انجام می دادند لذا به یک معضل تبدیل شده بود تا اینکه با پیشرفت علم روش هایی ابداع گشتند که یا موهای زائد را به طور کامل ریشه کن می کنند یا این که سرعت رشد آن ها را به شدت کند می کند. اپیلاسیون و لیزر درمانی نیز دو روش به روز هستند که هر دو هم اکنون نیز استفاده می شوند اما شاید این سوال برای شما پیش بیاید که بین این دو روش، کدام یک انتخاب بهتری است؟ ابتدا به اختصار به معرفی هر از این روش ها می پردازیم:

1-   روش اپیلاسیون

در اپیلاسیون از پدهایی استفاده می شود که بر روی آن ها صمغ گیاهی قرار می گیرد. سپس پد را در محلی که موهای زائد وجود دارد رار داده و به طور کامل بر آن منطقه می چسبانند. چند دقیقه بعد باید پد خلاف جهت رشد موها برداشته شود. این روش موها را به طور  کامل از ریشه می کند و نزدیک به 6 ماه شما از دست این موها راحت هستید.

2-   روش لیزر درمانی:

لیزر از پالس های نوری تشکیل شده است که شدت نور آن ها متفاوت است. زمانی که لیزر به موهای زائد تابیده می شود فولیکول مو را مورد حمله قرار داده و آن را از بین می برد در نتیجه از رشد مجدد آن جلوگیری می کند.

تفاوت اپیلاسیون و لیزر

1-   روش اپیلاسیون روشی است که برای فرد دردناک بوده در صورتی که در لیزر درمانی درد وجود ندارد و یا میزان درد به شدت کم است به همین دلیل همین امر سبب شده افراد به سمت لیزر روی بیاورند.

2-   در اپیلاسیون موها باید اندازه مشخص داشته باشند و اندازه آن ها نباید از 1 سانتیمتر بیشتر و یا کمتر باشد در غیر این صورت امکان اپیلاسیون وجود ندارد ولی برای لیزر این گونه نیست.

3-   سرعت حذف موهای زائد در روش لیزر درمانی بسیار بالاتر از روش اپیلاسیون است.

4-   هر دو روش به چند جلسه مراجعه نیاز دارد ولی در لیزر هر جلسه نهایتا 15 دقیقه زمان بر است ولی برای اپیلاسیون این زمان بسیار بیشتر است.

5-   از نظر هزینه نیز لیزر مقرون به صرفه تر از اپیلاسیون است.