درمان کک و مک به کمک لیزر
درمان کک و مک به کمک لیزر
ژوئن 17, 2017
لیزر درمانی زگیل
نکات خواندنی درباره لیزر درمانی زگیل
ژوئن 20, 2017
درمان کک و مک به کمک لیزر
درمان کک و مک به کمک لیزر
ژوئن 17, 2017
لیزر درمانی زگیل
نکات خواندنی درباره لیزر درمانی زگیل
ژوئن 20, 2017
درمان زگیل به کمک لیزر درمانی

درمان زگیل به کمک لیزر درمانی

زگیل یکی از بیماری های پوستی است که در اثر تکثیر غیر عادی و نامنظم سلول های بدن بر روی پوست ایجاد می شوند و به صورت برجسته روی آن قسمت از بدن نمایان می گردند. این تکثیر غیر عادی سلول ها سرطانی نیست و در اثر یک ویروس رخ می دهد لذا لازم است بدانید که بیماری زگیل، مسری است ولی معمولا زگیل بر روی یک قسمت از بدن دیده می شود و به قسمت های دیگر شیوع پیدا نمی کند. به طور کلی به هر فرد مبتلا به زگیل توصیه می شود که در اولین فرصت به پزشک مراجعه نموده و نسبت به حذف زگیل ها اقدام نمایند.

روش های درمانی مختلفی برای برداشتن زگیل از بدن وجود دارد که جدید ترین آن ها، استفاده از لیزر درمانی است.

نحوه لیزر درمان در حذف زگیل

همان گونه که گفته شد، زگیل در واقع توده هایی از سلول های بدن هستند که سرطان به حساب نمی آیند ولی به دلیل تجمع در یک ناحیه، عارضه زگیل را ایجاد می کنند. در لیزر درمانی، این سلول ها باید نابود شوند لذا نوع لیزر پر قدرت که قدرت نفوذ بالایی داشته باشد برای این منظور استفاده می گردد. قبل از هر چیز تاکید می کنیم که لیزرهای خانگی برای این منظور استفاده نشوند بلکه حذف زگیل باید تحت نظر پزشک انجام گیرد.

زمانی که پالس های نوری لیزر به زگیل تابیده می شود، سلول های تشکیل دهنده زگیل از هم پاشیده و از بین می روند لذا از آن جایی که هدف لیزر همین سلول های زنده هستند، ممکن است بیمار در حین درمان، درد خفیفی حس کند که البته پزشک معالج متناسب با نوع زگیل و اندازه آن، تشخیص می دهد که آیا نیاز به استفاده از مواد بی حس کننده هست یا خیر.

عوارض پس از لیزر درمانی

زمانی که شما زگیل را با لیزر حذف نمودید، مسلما زخمی در ناحیه تحت درمان دیده می شود که تا چند روز اول درد دارد ولی پس از آن کم کم بهبود می یابد. پس این عارضه، طبیعی است اما گاهی بیماری علائمی را پس از لیزر درمانی می بیند که باید حتما به پزشک معالج مراجعه نماید:

1 – اگر در محل زخم، بیش از یک هفته خونریزی دیده شود.

2 – تب بیمار و درد شدید در ناحیه لیزر شده

3 – بوی بد و خروج موادی شبیه زردآب از محل زخم که نشان می دهد زخم شما عفونت کرده است.

حتما بخوانید :