بیماری رینوفیما
درباره بیماری رینوفیما چه می دانید
می 24, 2017
درمان بیماری پیسی با لیزر درمانی
درمان بیماری پیسی با لیزر درمانی
می 28, 2017
بیماری رینوفیما
درباره بیماری رینوفیما چه می دانید
می 24, 2017
درمان بیماری پیسی با لیزر درمانی
درمان بیماری پیسی با لیزر درمانی
می 28, 2017
درمان ماه گرفتگی با لیزر

درمان ماه گرفتگی با لیزر

گاهی اوقات دیده شده است که زمان تولد نوزاد، یکسری لکه هایی وجود دارد. منشا عمره این لک ها، ماه گرفتگی یا خورشید گرفتگی است. این لک ها یا به صورت صاف یا به صورت برآمده بر روی بدن نوزاد وجود دارد و به رنگ قهوه ای روشن تا سیاه رنگ دیده می شوند.

علت بروز ماه گرفتگی در نوزاد

همان گونه که می دانید، رنگدانه های پوست، ملانین نام دارند حال اگر در قسمتی از پوست، سلول های ملانوسیت، بیش از اندازه ملانین تولید کنند، در آن ناحیه، این رنگدانه تجمع می یابد و در نتیجه رنگ آن قسمت از پوست، تیره تر از قسمت های دیگر می شود که اصطلاحا به آن ماه گرفتگی یا خورشید گرفتگی می گویند.

انواع ماه گرفتگی

ماه گرفتگی را براساس دلایل بروز و ساختار ان ها، به سه دسته تقسیم می کنند:
1- ماه گرفتگی پوستی
در این نوع ماه گرفتگی، در پوست رنگدانه تجمع می یابد و در نتیجه رنگ پوست تیره تر از قبل می شود که به رنگ های قهموه ای روشن تا سیاه وجود دارد.
2- ماه گرفتگی عروقی
برخی از انواع ماه گرفتگی، از رگ ها و عروق خونی نشات می گیرند که به رنگ قرمز تا بنفش دیده می شود و به آن ماه گرفتگی عروقی می گویند.
3- ماه گرفتگی لنفاوی
نوعی از ماه گرفتگی که از بافت ها لنفاوی بدن همانند سینه نشات می گیرند را ماه گرفتگی لنفاوی می گویند و به رنگ زرد رنگ دیده می شوند.
ماه گرفتگی اختلالی برای فرد ایجاد نمی کند و خطری ندارد ولی بهتر است نوزاد توسط پزشک معاینه شود تا اگر ماه گرفتگی از نوع پوستی نیست، برای درمان اقدام کند.

لیزر درمانی ماه گرفتگی

یک روش به روز و بسیار موثر در درمان ماه گرفتگی، لیزر درمانی است. از این روش برای درمان ماه گرفتگی پوستی (رنگی) و ماه گرفتگی عروقی استفاده می شود. برای این منظو، لیزر به ناحیه ماه گرفتگی تابیده می شود و اگر ماه گرفتگی از نوع رنگی باشد، فقط سلول های ملانوسیت آن منطقه را متاثر می کند و اگر ماه گرفتگی از نوع عروقی باشد، لیزر بر روی رگ ها تاثیر گذاشته تا لک ها را بر طرف کند لذا سلول ها و رگ ها اطراف، آسیبی نمی بینند و در نتیجه خطری برای نوزاد ندارد البته بهتر است اجازه دهید تا کمی نوزاد رشد کند و بعد اقدام نمایید تا درمان آن راحت تر صورت گیرد.

حتما بخوانید :