لایت تراپی درمانی شگفت انگیز
لایت تراپی درمانی شگفت انگیز
اکتبر 14, 2017
درباره درماپن بیشتر بدانید
درباره درماپن بیشتر بدانید
اکتبر 28, 2017
لایت تراپی درمانی شگفت انگیز
لایت تراپی درمانی شگفت انگیز
اکتبر 14, 2017
درباره درماپن بیشتر بدانید
درباره درماپن بیشتر بدانید
اکتبر 28, 2017
درمان موثر آکنه با بلو لایت تراپی

درمان موثر آکنه با بلو لایت تراپی

در علم پزشکی امروز، شاخه درمانی جدیدی به نام لایت تراپی قرار گرفته است که با استفاده از نور، به درمان بیماری های مختلف می پردازد. در این علم، از نورهای با امواج مختلف برای درمان بیماری های گوناگون استفاده می شود که نوع نور و شدت آن بسته به نوع بیماری دارد. از آنجایی که اندام های بدن قادر به تبدیل نور به انرژی الکتروشیمیایی و در نتیجه تامین انرژی مورد نیاز برای متابولیسم و فعالیت های بدن هستند، لذا سیستم ایمنی بدن را تقویت نموده و سبب تسریع و بهبودی در روند بیماری می گردد. همان گونه که گفته شد، در لایت تراپی از نورهای مختلفی استفاده می شود که یکی از ان ها، نور آبی است و به این شاخه از علم، بلو لایت تراپی (نور درمانی با نور آبی) گفته می شود.

بلو لایت تراپی چیست

یکی از مهمترین معضلات که افرادی زیادی با ان دست و پنجه نرم می کنند، وجود آکنه های بدخیم و زیاد بر روی صورت است که بر طبق آمار، این مسئله در بین بانوان شیوع بیشتری دارد. وجود اکنه ها سبب می شود که ظاهر صورت زیبایی خود را از دست بدهد و حتی پس از بر طرف شدن اکنه ها، باقی ماندن جای ان ها بر روی پوست، خود یک مشکل دیگری است که دغدغه فکری برای افراد مبتلا ایجاد می کند. در این راستا، روش های درمانی مختلفی بررسی و اعمال شده اند که بر طبق تحقیقات به دست آمده، بلو لایت تراپی، روشی بسیار موثر است.

آکنه در اثر وجود باکتری های به نام پروپیونی باکتریوم در غدد چربی پوست ایجاد می شود و تنها راه ریشه کن کردن آکنه ها، از بین بردن همین باکتری ها در غدد چربی است. جالب است بدانید که این باکتری ها به نور آبی حساس هستند و به همین دلیل با روش درمانی بلو لایت تراپی، زمانی که نور آبی به پوست صورت تابیده می شود، باکتری ها از غدد چربی پست حذف شده و در نتیجه آکنه های پوست در طول دوره درمانی به مراتب کم و در نهایت به طور کامل حذف می شوند. در زمانی که از بلو لایت تراپی برای درمان آکنه استفاده می شود، التهاب ناشی از اکنه ها بر روی پوست نیز درمان می گردد لذا این روش برای کسانی توصیه می شود که تعداد زیادی آکنه و جوش های قرمز بر روی پوست خود دارند و از این بابت رنج می برند. در این روش درمانی رنگ پوست اهمیتی ندارد و همه افراد مبتلا می توانند از آن استفاده کنند.

حتما بخوانید :