باید ها و نباید های درماپن
باید ها و نباید های درماپن
آوریل 14, 2017
متددهای حذف موهای زائد ناحیه تناسلی
متدهای حذف موهای زائد ناحیه تناسلی
آوریل 18, 2017
باید ها و نباید های درماپن
باید ها و نباید های درماپن
آوریل 14, 2017
متددهای حذف موهای زائد ناحیه تناسلی
متدهای حذف موهای زائد ناحیه تناسلی
آوریل 18, 2017
دستگاه های مورد استفاده در فرآیند لیزر موهای زائد

دستگاه های مورد استفاده در فرآیند لیزر موهای زائد

به طور کلی در فرآیند لیزر موهای زائد از دو نوع دستگاه استفاده می شود . یکسری دستگاه وجود دارد که موسوم به سیستم های لیزری می باشند در حالی که دسته ی بعدی دستگاه های غیر لیزری هستند . در دستگاه های غیر لیزری به علت اینکه هزینه لیزر موهای زائد بسیار کم است استفاده ی بیشتری دارند .

این نوع دستگاه ها از سیستمی به نام IPL استفاده می کنند اگرچه به هیچ وجه قدرت دستگاه های لیزری را دارا نمی باشند ولی به علت اینکه هزینه ی کمتری دارند از آنها در بسیاری از کلینیک ها استفاده می شود . یکی از نکات مهمی که در استفاده از دستگاه های IPL باید در نظر گرفت این است که احتمال سوختگی در فرد بسیار بیشتر می باشد و بازگشت موهای زائد به مراتب بیشتر از دستگاه های تخصصی لیزر می باشد .

به طور کلی دستگاه های لیزر موهای زائد با توجه به نیاز لیزر در هر منطقه از بدن به گونه ای خاص طراحی شده و در هرکدام طول موج و مکانیسم استفاده متفاوت می باشد . چون هر فرد ممکن است رنگ پوست متفاوتی با فرد دیگر داشته باشد دقت به این مساله بسیار مهم می باشد به عنوان مثال طول موجی که برای پوست روشن استفاده می شود بدون شک با طول موجو لیزر موهای زائد برای پوست های تیره متفاوت است .

تفوت دیگر IPL با دستگاه های لیزر معمولی طیف گسترده ی نور ساطع کننده می باشد . دستگاه های لیزر موهای زائد به صورت مونوکروماتیک می باشد این بدان معنا است که یک طول موج ثابت از خود ساطع می کند در صورتی که دستگاه های IPL نور با طول موج های مختلف و یا به اصطلاح مولتی کروماتیک می باشد و رنگ های مختلف برای درمان مناطق مختلف بدن از خود ساطع می کند و این یک ویژگی مهم به شمار می رود .

الزمات و بررسی های پزشکی قبل از لیزر 

بسیاری افراد وجود دارند که ممکن است از داروی های خاصی نظیر هورمون و کورتون ها استفاده کنند این دسته از افراد باید به پزشک مربوطه مراجعه کنند و از آنه مشاوره کسب کنند ولی به طور کلی روش استفاده از لیزر موهای زائد برای آنها یک گزینه ی مناسب به شمار نمی رود . کسانی که سابقه ی تبخال به صورت زیاد دارند نیز باید از یک روز تا یک هفته قبل از لیزر موهای اضافه خود از داروهای ضد تبخال استفاده کنند . در انتها نیز به این نکته باید توجه شود کسانی که سابقه ی زیادی از جوش های چرکی در بدن خود می باشند باید تا درمان کامل این جوش ها از عمل لیزر موهای زائد اجتناب کنند .

حتما بخوانید :