تاثیرات لیزر
تاثیرات لیزر بر قسمت های مختلف بدن
می 14, 2017
لیزر فرکشنال CO2
درباره لیزر فرکشنال CO2 بیشتر بدانید
می 16, 2017
تاثیرات لیزر
تاثیرات لیزر بر قسمت های مختلف بدن
می 14, 2017
لیزر فرکشنال CO2
درباره لیزر فرکشنال CO2 بیشتر بدانید
می 16, 2017
لیست افراد ممنوعه برای لیزر درمانی

لیست افراد ممنوعه برای لیزر درمانی

لیزر درمانی امروزه یکی از رایج ترین روش ها برای درمان بیماری های پوستی از قبیل جوش و آکنه، چروک های ریز پوستی، ترمیم بافت آسیب دیده پوست و… است. این روش در مقایسه با روش های دیگر از مزیت های بیشتری برخوردار است و به همین دلیل بیشتر بین افراد به ویژه بانوان باب شده است. اما نکته ای که وجود دارد، این روش برای همه افراد مناسب نیست. در زمان مراجعه به پزشک، یکسری سوال هایی از شما پرسیده می شود که موافقت یا عدم موافقت پزشک را برای لیزر کردن مشخص می کند.
داشتن اطلاعات کافی، به ما کمک می کند که متوجه شوید آیا لیزر درمانی برای شما مناسب هست یا نه.

چه افرادی نباید لیزر درمانی کنند

1- داشتن موهای زخمت، لیزر درمانی را برای شما سخت می کند زیرا این موها کرکی بوده و ریشه عمیقی دارند و همچنینی بافت مو کلفت تر از آن است که لیزر بر روی آن تاثیر بگذارد.
2- اگر پوست تیره رنگ دارید، نباید لیزر درمانی کنید زیرا مانع از رسیدن اشعه لیزر به فولیکول مو می شود در نتیجه پزشک باید شدت تابش را بالا ببرد و همین امر سبب سوخته شدن پوست می گردد.
3- افرادی هم که برنزه کرده اند نمی توانند به مدت 3-2 ماه از روش های لیزر درمانی استفاده کنند. زیرا دچر همان مشکلی می شوند که افراد با پوست تیره با آن درگیر هستند.
4- لیزر درمانی به دلیل تحریک کردن سلول های پوست، برای افراد با تبخال بدون تجویز پزشک توصیه نمی شود چون برخی از افراد لیزر خانگی دارند و به این مسئله توجه نمی کنند. برای این افراد باید قبل و بعد از لیزر درمانی داروهایی استفاده شود که ایجاد تبخال در بدن تحریک نشود.
5- افراد باردار نباید لیزر درمانی کنند چون خواه نا خواه ممکن است لیزر بر روی بچه تاثیر بگذارند و پزشکان هنوز به عدم تاثیر آن بر روی بچه به قطعیت نرسیده اند لذا عقل حکم می کند که در دوران بارداری لیزر درمانی انجام نشود.
6- برخی از افراد داروهایی استفاده می کنند که بتوانند آکنه را درمان نمایند برخی از این داروها، ضد لیزر هستند. مانند آکوتان که اگر فردی در زمان استفاده از این دارو، لیزر درمانی هم انجام دهد، چون این دارو پوست را نازک کرده است، به همین دلیل احتمال سوختگی شدید در پوست پس از لیزر درمانی وجود دارد.
7- در محل لیزر نباید عفونتی وجود داشته باشد زیرا در این صورت عفونت در بدن پخش می شود. لذا این روش برای درمان آکنه های عفونی هم توصیه نمی شود.
8- بیماران مبتلا به لوپوس نباید لیزر درمانی کنند زیرا پوست آن ها به نور حساس است و لیزر هم نوعی نور است.

حتما بخوانید :