شفافیت پوست با لیزر
شفافیت پوست با لیزر
جولای 30, 2017
بررسی نکات میکرونیدلینگ
بررسی نکات میکرونیدلینگ
آگوست 6, 2017
شفافیت پوست با لیزر
شفافیت پوست با لیزر
جولای 30, 2017
بررسی نکات میکرونیدلینگ
بررسی نکات میکرونیدلینگ
آگوست 6, 2017
نباید های روش میکرونیدلینگ

نباید های روش میکرونیدلینگ

بخشی مهمی از زیبایی هر انسان را، پوست او تعیین می کند. رنگ پوست، امری ارثی است که البته می تواند تحت تاثیر محیط هم قرار گیرد ولی ما باید به سلامت پوستمان اهمیت دهیم. داشتنی پوستی زیبا و شاداب، آرزوی هر انسانی است که مسلما با مراقبت از پوست، این آرزو تحقق می یابد ولی گاهی پوست انسان دچار عوارضی می شود که برای بازگرداندن پوست به حالت قبل، نیاز به درمان دارد.

روش های درمانی مختلفی برای جوانسازی و رمان عوارض پوستی وجود دارد که هر کدام از آن ها در کنار مزیت هایی که دارند، عوارض و معایبی را نیز با خود به همراه دارند. هیچ روشی بی نقص نیست لذا پزشکان باید روشی را انتخاب کنند که کمترین عوارض درمانی را داشته باشد. روش میکرونیدلینگ نیز مهمترین روش نوین برای جوانسازی و ترمیم پوست است که همانند سایر روش های امروزی، عوارضی دارد که عبارتند از:

1-     قرمزی و التهاب پوست:

در این روش، سوزن های رولر به داخل پوست فرو رفته و در داخل پوست حفره های ریزی ایجاد می شود. در نتیجه این امر، پوست قرمز می شود البته قرمزی پوست اصولا در مدت کمتر از 72 ساعت برطرف خواهد شد ولی ممکن است در برخی افراد این قرمزی و التهاب ماندگار شود که به ندرت چنین چیزی رخ می دهد و دلیل آن عدم تسلط فرد برای انجام کار و تشخیص نادرست پزشک معالج برای استفاده از این روش درمانی است.

2-    بروز آلرژی در فرد بیمار:

پوست برخی از افراد به فلز حساسیت دارد و در زمانی که سوزن های رولر میکرونیدلینگ بر روی پوست آن ها غلط می کند، حساسیت آن ها بروز می کند.

3- پارگی در آکنه ها:

این روش برای درمان آکنه هم به کار می رود ولی باید پزشک معالج میزان پیشروی آکنه را بررسی کند زیرا اگر تشخیص پزشک درست نباشد و آکنه بیش از حد پیشرفت کرده باشد، باعث می شود که آکنه پاره شده و در نتیجه پوست آلوده شود.

4-  بروز تبخال در پوست:

اگر فردی سابقه تبخال در پوست را دارد زمانی که روش میکرونیدلینگ را برای درمان پوست خود استفاده می کند، پوست تحریک شده و تبخال شدید در پوست او بروز می کند.

چه کسانی نمی توانند از این روش برای درمان استفاده کنند:

هر روش درمانی برای همه افراد قابل درمان نیستند و در زمان مراجعه به فرد متخصص ابتدا شما را معاینه می کند تا بداند آیا این روش برای شما مناسب هست یا نه. روش میکرونیدلینگ برای گروهی از افراد ممنوعیت دارد:

1-    افراد دارای عفونت های پوستی

2-    زنان باردار

3-    بیماران هموفیلی

4-    افرادی که مصرف کننده داروهای ضد انعقاد خون و یا آسپیرین هستند.

حتما بخوانید :