روش های خانگی پاکسازی پوست و صورت
روش های خانگی پاکسازی پوست و صورت
ژانویه 6, 2018
فیس براش ویبراتوری مگنیتون
نحوه عمل فیس براش ویبراتوری مگنیتون
فوریه 5, 2018
روش های خانگی پاکسازی پوست و صورت
روش های خانگی پاکسازی پوست و صورت
ژانویه 6, 2018
فیس براش ویبراتوری مگنیتون
نحوه عمل فیس براش ویبراتوری مگنیتون
فوریه 5, 2018
نکات مهم در پاکسازی انواع مختلف پوست

نکات مهم در پاکسازی انواع مختلف پوست

پوست همه ما در زمان های خاصی، به پاکسازی پوست نیاز دارد منتهی تعداد دفعات این پاکسازی و فاصله زمانی میان هر بار پاکسازی، بین افراد مختلف متفاوت است. مسلما هر چه میزان استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی برای پوست بیشتر باشد، تعداد دفعات نیاز به پاکسازی پوست هم بیشتر خواهد شد. اما در زمانی که می خواهید پاکسازی پوست را انجام دهید، باید به نکات زیر توجه داشت:

1-   میزان نیاز پوست های چرب به پاکسازی پوست، بیشتر از سایر پوست هاست لذا شما ابتدا باید نوع تیپ پوستی خود را تشخیص دهید. همچنین پوست های چرب، بیشتر در معرض آلودگی قرار دارند.

2-   روش های مختلف خانگی و پزشکی برای پاکسازی پوست وجود دارد ولی همه آن ها برای همه پوست ها مناسب نیست بلکه روش انتخابی باید با پوست شما سازش داشته باشد.

3-   در شب قبل از خواب، حتما باید صورت خود را با آب و شامپوی مخصوص پوست بشویید تا همه آلودگی ها و مواد آرایشی از پوست پاک شده و منافذ باز شوند. پوست در شب تنفس می کند و تمیز بودنش از این نظر خیلی مهم است.

4-   در هر بار پاکسازی صورت خود، حتما دست های خود را به خوبی تمیز کنید.

5-   پس از شستن صورت خود، باید پوست را با حوله نرم خشک کنید. استفاده از حوله های زبر پس از پاکسازی صورت، به پوست آسیب می زند. همچنین در این زمان به هیچ عنوان نباید حوله را روی پوست بکشید زیرا منجر به چروک شدن پوست خواهد شد.

6-   در هنگام پاکسازی و شستن پوست، به هیچ عنوان نباید به پوست فشار وارد کنید زیرا این کار منجر به مردن سلول ها می شود.

7-   سعی کنید که برای پاک کردن مواد آرایشی از روی پوست، از دستمال های مرطوب استفاده نکنید زیرا باید این دستمال ها را روی پوست بکشید و همین مسئله منجر به چروک شدن پوست می گردد.

8-   هیچ وقت صورت خود را با آب گرم نشویید این کار به بافت پوست آسیب می زند. همیشه برای شست و شو از آب ولرم استفاده کنید.

9-   توجه داشته باشید که معمولا از سن 25 سالگی، از بین رفتن شادابی و طراوت پوست کم کم شروع می شود لذا مراقبت از پوست از این سن به بعد بیشتر خواهد شد.

10-  به هیچ عنوان کرم های لایه بردار و پاکسازی پوست را سر خود و بدون تجویز پزشک استفاده نکیند زیرا این کرم ها برای پوست های مختلف ساخته شده اند و شما باید متناسب با نوع پوست خود، از آن ها استفاده کنید.