چگونه از دست جوش های سر سیاه راحت شویم
چگونه از دست جوش های سر سیاه راحت شویم
دسامبر 2, 2017
فیس براش پوست و صورت
در مورد فیس براش پوست و صورت چه می دانید
دسامبر 23, 2017
چگونه از دست جوش های سر سیاه راحت شویم
چگونه از دست جوش های سر سیاه راحت شویم
دسامبر 2, 2017
فیس براش پوست و صورت
در مورد فیس براش پوست و صورت چه می دانید
دسامبر 23, 2017
چگونه پوست های چرب را پاکسازی کنیم

چگونه پوست های چرب را پاکسازی کنیم

تیپ های مختلف پوستی در میان مردم وجود دارد. برخی پوست چرب، برخی خشک و برخی از پوست نرمال برخوردار هستند. زمانی که شما قصد دارید اقدام به پاکسازی پوست خود کنید، باید ابتدا تیپ پوستی خود را به درستی تشخیص داده و سپس روش مناسب برای پاکسازی پوست را انتخاب نمایید. در کنار تمامی نکات مهم در پاکسازی انواع مختلف پوست، در این مقاله به بررسی مطالب مهم پیرامون پاکسازی پوست های چرب می پردازیم.

نکات مهم در پاکسازی پوست های چرب و جوش دار

1-   یکی از اشتباهات اکثر مردم با پوست چرب این است که گمان می کنند هر چقدر پوست خود را بشویند، چربی پوست کمتر می شود. لازم به ذکر است که پوست چرب هر چه بیشتر شسته شود، سلول های پوستی در ترشح چربی بیشتر تحریک شده و میزان چربی پوست افزایش می یابد. لذا بیشتر از دو بار شست و شوی کامل، برای این منظور اقدام نکنید.

2-   شست و شوی کامل پوست را یکبار در ابتدای صبح به منظور شاداب کردن پوست بعد از خواب و یکبار آخر شب و قبل از خواب به منظور از بین بردن آلودگی هایی که در طول روز بر منافذ پوست تجمع یافته اند، انجام دهید. و در سایر مواقع پوست، در صورت نیاز، با آب ساده و ولرم، صورت خود را بشویید.

3-   در صورتی که تصمیم دارید از محلول های پاکسازی پوست چرب استفاده کنید، حتما این عمل را تحت نظارت پزشک انجام دهید.

4-   توجه داشته باشید که وجود جوش در صورت، همیشه به معنی چرب بودن پوست نیست، گاهی عرضه پوستی رخ داده است. لذا در تشخیص نوع تیپ پوستی خود، باید نظر پزشک متخصص را جویا شوید.

5-   یکی از ساده ترین راه های لایه برداری و پاکسازی پوست های چرب، استفاده از یک لیف نرم در حمام است.

6-   به هیچ عنوان پوست چرب خود را با آب گرم نشویید زیرا پوست شما را ملتهب می کند.

7-   پس از این که پاکسازی پوست صورت گرفت، از تونرهای مخصوص پوست چرب برای پاک کردن پوست استفاده کنید که این تونرها، سه ویژگی مهم دارند:

–       از براق شدن پوست جلوگیری می کند.

–       میزان تجمع چربی را در پوست به شدت کم می کند.

–       منجر به جمع شدن منافذ پوستی می گردد.

مرطوب کردن پوست چرب پس از پاکسازی پوست

پس از این که پوست خود را پاکسازی کردید، از یک مرطوب کننده بدون چربی برای مرطوب کردن پوست استفاده کنید. با این کار هم میزان چربی پوست را تنظیم کرده اید و هم باعث می شود تحریکات ناشی از شستن پوست از بین برود.

حتما بخوانید :