درباره اسکارهای پوستی چه می دانید
درباره اسکارهای پوستی چه می دانید
آگوست 15, 2017
بیماری روزاسه
درباره بیماری روزاسه چه می دانید
آگوست 27, 2017
درباره اسکارهای پوستی چه می دانید
درباره اسکارهای پوستی چه می دانید
آگوست 15, 2017
بیماری روزاسه
درباره بیماری روزاسه چه می دانید
آگوست 27, 2017
ترک های پوستی بدن

ترک های پوستی بدن

برخی از عارضه های پوستی در سنین مختلف در بدن ایجاد می شوند برای مثال ممکن است پوست شما سالم باشد ولی در یک دوره ای از زمان، مشکلاتی برای پوست شما پیش می آید که شدت آن ها متفاوت است. برخی از این مشکلات ناشی از دوره رشدی هستند برای مثال افراد نوجوان زمانی که در سنین رشد هستند، پوست آن ها کم کم کشیده می شود و شما ضایعات ترک مانند را در پوست مشاهده می کنید که به این عارضه، ترک های پوستی گفته می شود. در ناحیه ترک ها، کشیدگی پوست به خوبی دیده می شود. ترک های پوستی در ابتدا که ایجاد می شوند به رنگ قرمز هستند زیرا عروق خونی در آن ها هنوز فعال است ولی پس از مدتی که این عروق از بین بروند، ترک ها کمرنگ و براق شده و نسبت به پوست رنگ روشن تری خواهند داشت. جالب است بدانید که در اکثر خانم های باردار نیز این حالت در اطراف شکم و ران پا نیز دیده می شود زیرا بدن فرد در حال ورم کردن است پس پوست کش می آید.

دلایل کلی بروز ترک های پوستی در بدن

اما اگر بخواهیم دلیل علمی ترک های پوستی بدن را بررسی کنیم باید بگوییم که در پوست ما رشته های کلاژن وجود دارد که سبب می شود پوست حالت کشسانی پیدا کند. حال اگر وزن بدن به صورت ناگهانی زیاد یا کم شود، این رشته ها خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و از هم جدا می شوند در این صورت این پارگی به صورت ترک هایی در پوست دیده می شود به طور کلی چند عامل در بروز ترک در پوست دخالت دارد:

1-    دوران بارداری

2-    افزایش وزن بدن به صورت ناگهانی و چاقی

3-    کم کردن وزن بدن

4-    دوران بلوغ

روش های پیشگیری از بروز ترک در پوست

1-    مهمترین دلیل در رخ دادن این ترک ها، وزن بدن است. چاق شدن ناگهانی سبب می شود که فشار زیادی به پوست بیاید و در نتیجه آسیب شدید به کلاژن ها وارد شود.

2-    بخش عمده ای از سلامت پوست را آب تشکیل می دهد لذا در طول روز به میزان کافی آب مصرف نمایید.

3-    در تغذیه خود دقت نمایید که انواع ویتامین های برای بدن تامین گردد و همچنین در میان تمام عناصر مورد نیاز برای بدن، توجه داشته باشید که روی به اندازه کافی به بدن برسد

نکته:

اگر علی رغم تمام مراقبت ها، باز هم شما به این مشکل پوستی دچار شدید، باید به پزشک مراجعه نموده و درمان را آغاز نمایید در میان روش های درمانی، استفاده از میکرونیدلینگ و لیزر درمانی نیز روش های نوینی هستند که با تشخیص پزشک به کار می روند.

حتما بخوانید :