حذف موهای زائد با اپیلاسیون یا با لیزر
حذف موهای زائد با اپیلاسیون یا با لیزر
ژوئن 2, 2018
بررسی انواع خال در بدن
بررسی انواع خال در بدن
ژوئن 17, 2018
حذف موهای زائد با اپیلاسیون یا با لیزر
حذف موهای زائد با اپیلاسیون یا با لیزر
ژوئن 2, 2018
بررسی انواع خال در بدن
بررسی انواع خال در بدن
ژوئن 17, 2018
برداشتن خال با لیزر

برداشتن خال با لیزر

یکی از مهمترین عارضه های پوستی که اکثر افراد به نوعی با آن درگیر هستند، خال هایی هستند که به اشکال و رنگ های مختلف در نقاط مختلف بدن دیده می شوند.  شاید این سوال برای همه شما پیش آمده باشد که به طور کلی دلیل بروز خال در بدن چیست؟ تحقیقات زیادی در این زمینه صورت گرفته است و هنوز دلیلی بروز خال ها در بدن افراد ناشناخته اند ولی اکثر متخصصان معتقدند که بروز خال جنبه ارثی دارد و حتی تعداد خال ها در بدن هر فرد نیز به صورت ژنتیکی مشخص شده است. البته برخی از خال ها در اثر تابش نور خورشید بروز می کنند که این خال ها، تحت تاثیر عوامل محیطی هستند.

درمان خال با لیزر درمانی

همان گونه که گفتیم، کسی از وجود خال در بدن زیاد استقبال نمی کند زیرا بهترین حالت خال این است که کوچک و قهوه ای باشد ولی برخی دیگر به رنگ های سیاه، آبی و یا حتی ترکیبی در بدن دیده می شوند. به طور کلی وجود خال در بدن آزار دهنده است و افراد تمایل دارند که آن ها را حذف کنند. در این میان روش های مختلفی برای برداشتن خال در بدن وجود دارد ولی ابتدا شما باید به پزشک متخصص مراجعه نمایید تا بررسی کند که در میان انواع خال ها، خال های شما در چه گروهی قرار دارند و سپس تشخیص دهد که چه روشی برای برداشتن خال های شما مناسب تر است. در میان تمام روش های موجود برای حذف خال، لیزر درمانی یکی از روش های نوینی است که در سال های اخیر توجه زیادی به آن شده است.

خال های مناسب برای لیزر درمانی

همان گونه که گفتیم، نمی توان تمام خال ها را با لیزر حذف کنیم بلکه باید شرایط این روش را داشته باشند. مهمترین شرط لازم برای لیزر درمانی خال این است که خال باید خوش خیم باشد و خوشبختانه در اکثر افراد، خال ها خوش خیم هستند. در این صورت حتی خال های گوشتی را نیز راحت می توان لیزر نمود.

مزایای برداشتن خال با لیزر

1-   گاهی اوقات خال ها در نقاطی از بدن هستند که برداشتن آن ها سخت و خطرناک است همانند کنار چشم، روی بینی و.. در این صورت لیزر نمودن خال، یک روش ایمن نسبت به سایر روش ها است.

2-   سرعت بهبود زخم پس از برداشتن زخم در این روش بالا است.

3-   کمترین میزان خونریزی را دارد.

4-   میزان ابتلا به عفونت در این روش بسیار کاهش می یابد.

معایب برداشتن خال با لیزر

1-   این روش فقط برای خال های سطحی مناسب است چون عمق نفوذ زیادی ندارد.

2-   زمانی که لیزر برای درمان خال صورت به کار می رود، خال را تخریب می کند لذا بهتر است قبل از درمان خال های صورت، فرد تست سرطان را انجام دهد تا مطمئن شود این خال ها سرطانی نیست.

یکی از مواردی که لیزر درمانی در سال های اخیر کاربرد زیادی داشته است، در برداشتن خال است. خال ها انواع مختلفی دارند که در میان آن ها، تنها خال هایی که خوش خیم هستند در صورت تشخیص پزشک معالج، می توانند از طریق لیزر درمانی برداشته شوند.

قبل از این که روش لیزر درمانی برای برداشتن خال مورد استفاده قرار گیرد، از انواع جراحی ها برای این منظور استفاده می شد که معایبی داشتند:

1-   روند بهبودی زخم طولانی بود.

2-   در محل جراحی زخم هایی ایجاد می شد که جای آن ها بعضا باقی می ماند و در نتیجه فرد باید پس از برداشتن خال، به فکر رفع جای زخم ناشی از جراحی خال می افتاد.

3-   گاهی اوقات محل زخم بسیار نازک می شود و پوست آسیب می دید.

در استفاده از لیزر درمانی، عوارض فوق وجود ندارد و یک روش ساده برای برداشتن خال است که:

1-   محل خال به سرعت بهبود می یابد.

2-   در محل خال، گوشت اضافی یا زخم ایجاد نمی شود.

3-   کمترین میزان خونریزی را دارد که بسته به نوع خال را دارد.

4-   دامنه خال هایی که به کمک لیزر می توانند درمان شوند زیاد است.

روش برداشتن خال با لیزر

برداشتن خال با لزر یک روش بسیار ساده است که شبیه یک عمل سراپایی است. در این روش شدت پالس های نوری در لیزر متناسب با نوع خال تنظیم می شود که هر چه خال بزرگتر باشد نشان می دهد که ریشه عمیق تری دارد لذا باید شدت پالس های نروی لیزر بیشتر شود.

لیزر به این گونه عمل می کند که ابتدا باید رگ های خونی که به سمت خال می آید بسته شود تا بافت خال بمیرد. بنابراین لیزر ابتدا این عروق خونی را مسدود می کند حال بافت خال که مرده است را می سوزاند پس خال به این طریق از بین می رود.

در برداشتن خال با لیزر، نیازی به بی حسی وجود ندارد زیرا درد زیادی در بیماری حس نمی شود بلکه فقط کمی احساس سوزن سوزن شدن با خود به همراه دارد. البته به تشخیص پزشک اگر خال خیلی بزرگ و گوشتی باشد یا این که حس کند بیمار استرس زیاد از این بابت دارد، دکتر کمی بی حسی استفاده می کند که ای بی حسی باید موضعی باشد و در محلی که خال وجود دارد تزریق می شود.

مراقبت های پس از لیزر درمانی و علائم بهبود

1-   پس از لیزر درمانی، پزشک داروهایی را تجویز می کند که باید مرتب درمان شود.

2-   در صورتی که می خواهید بیرون بروید حتما باید ضد آفتاب استفاده کنید.

3-   پس از درمان، پوست محل لیزر نسبت به بقیه مناطق پوست براق تر روشن تر و براق تر است ولی به مرور زمان با مصرف داروها، این حالت رفع می شود.

حتما بخوانید :