لیزر درمانی زگیل
نکات خواندنی درباره لیزر درمانی زگیل
ژوئن 20, 2017
جوانسازی پوست با لیزر
مطالب خواندنی درباره جوانسازی پوست با لیزر
ژوئن 24, 2017
لیزر درمانی زگیل
نکات خواندنی درباره لیزر درمانی زگیل
ژوئن 20, 2017
جوانسازی پوست با لیزر
مطالب خواندنی درباره جوانسازی پوست با لیزر
ژوئن 24, 2017
تاثیر لیزر درمانی در پاک کردن جای تتو و خالکوبی

تاثیر لیزر درمانی در پاک کردن جای تتو و خالکوبی

تتو و خالکوبی، یکی از روش های زیباسازی است که در آن از مواد رنگی مصنوعی استفاده می شود. تاتو معمولا در خانم ها برای زیباتر نمودن ابروها، چشم و.. استفاده می شود و خالکوبی در آقایان بیشتر دیده می شود به گونه ای که از همین مواد رنگی مصنوعی، برای ایجاد شکل های متفاوت در نواحی مختلف استفاده می شود. اما مسلما پس از مدتی، افراد از این خالکوبی ها و فرم های تتو دل زده می شوند و تمایل دارند یا برای همیشه این مواد را از پوست خود حذف کنند و یا این که فرم ان ها را عوض کنند. لذا در هر دو صورت ابتدا باید تاتو و خالکوبی های قبلی را حذف کنند. در میان روش هایی که برای این منظور وجود دارد، لیزر درمانی، موثرترین روش شناخته شده است.

نحوه عمل لیزر در پاک کردن تتو و خالکوبی

لیزر ها، از پالس های نوری تشکلی شده اند که دارای طول موج های مختلفی هستند. برای پاک کردن تاتو و خالکوبی، از پالس های نوری با طول موج کوتاه استفاده می شود. نحوه عمل به این صورت است که ابتدا نور لیزر به رنگدانه هایی که همان رنگ های مورد استفاده در تاتو و خالکوبی بودند، تابیده شده و سبب لیز شدن و تکه تکه شدن این رنگدانه ها می شود به گونه ای که در نهایت رنگدانه ها به ذرات بسیار ریز خرد می شوند. حال باید این مواد رنگی از بدن پاک شوند. در این جا، ماکروفاژها که سلول های بیگانه خوار بدن هستند وارد عمل شده و شروع به خوردن رنگدانه های مصنوعی و پاکسازی بدن از آن ها می کنند.

مدت زمان درمان تتو و خالکوبی با لیزر

مدت زمان پاک شدن اثرات خالکوبی و تاتو با لیزر در افراد مختلف متفاوت است و عمدتا بستگی به رنگی دارد که در زمانی خالکوبی یا تاتو از آن استفاده شده است. زمانی که از رنگ های تیره حاوی کربن و جوهر سیاه استفاده شود، لیزر خیلی سریع تر قادر به پاک کردن آن ها خواهد بود در مقایسه با زمانی که از سایر رنگ ها در تاتو یا خالکوبی استفاده شود.

احتیاط افراد خاص در استفاده از لیزر برای پاک کردن تاتو و خالکوبی

توجه داشته باشید که اگر چه این روش برای همه افراد قابل استفاده است ولی برخی از افراد باید محتاطانه از آن استفاده کنند:

1-    افرادی که عمل برنزه انجام داده اند.

2-    کسانی که به بیماری های روحی مبتلا هستند.

3-    به طور کلی استفاده از لیزر درمانی برای افراد با پوست تیره رنگ مناسب نیست چون سوختگی به دنبال خواهد داشت.

4-    مبتلایان به بیماری لوپوس و برخی از بیماری های پوستی حاد

حتما بخوانید :