بررسی نکات میکرونیدلینگ
بررسی نکات میکرونیدلینگ
آگوست 6, 2017
چرا پوست  ما لکه دار می شود ؟
چرا پوست ما لکه دار می شود ؟
آگوست 12, 2017
بررسی نکات میکرونیدلینگ
بررسی نکات میکرونیدلینگ
آگوست 6, 2017
چرا پوست  ما لکه دار می شود ؟
چرا پوست ما لکه دار می شود ؟
آگوست 12, 2017
تفاوت درماپن و میکرونیدلینگ

پوست انسان، خارجی ترین لایه بدن است که در معرض شرایط محیطی قرار می گیرد در نتیجه هر اتفاقی می تواند پوست را تحت تاثیر قرار دهد لذا زیبایی پوست برای همه انسان ها اهمیت زیادی دارد.

عوارض پوستی یا ژنتیکی هستند و یا در اثر اتفاقات روزمره رخ می دهند. در هر صورت خوشبختانه به پیشرفت علم در زمینه پزشکی، روش های درمانی زیادی برای بهبود سلامت پوست ابداع شده است که  مهمترین ویژگی این روش ها، تاثیر آن ها در جوانسازی و زیبایی پوست است.

با افزایش سن، پوست انسان کم کم طراوت خود را از دست داده و چروک هایی در صورت فرد دیده می شود البته اگر چه چروک شدن پوست اکثر مواقع در افراد مسن دیده می شود ولی نا گفته نماند که گاهی اوقات افراد جوان نیز به دلیل شرایط زندگی ممکن است شادابی پوست خود را از دست بدهند و همین امر سبب می شود که انسان در هر موقعیت انسانی، برای رفع عوارض پوستی، به دنبال روش های درمانی باشد. در میان تمام روش های نوین امروزی، درماپن و میکرونیدلینگ، دو روش بسیار موثر در جوانسازی پوست هستند که متناسب با نوع پوست، نوع عارضه پوستی و تشخیص پزشک از آن ها استفاده می شود.

اساس کار هر دو روش فوق الذکر، تحریک پوست برای ترشح کلاژن است و همان گونه که می دانید کلاژن مهمترین ماده پوستی در ترمیم پوست و جوانسازی آن است. اما گاها برخی از افراد گمان می کنند که درماپن و میکرونیدلینگ  یک روش هستند که به دو اسم خوانده می شود و این اشتباه به دلیل تشابه بسیار زیاد این دو روش به یکدیگر است. ما با بیان مکانیسم عمل این دو روش، تفاوت بین آن ها را برای شما آشکار می کنیم.

طرز کار درماپن

درماپن در واقع یک وسیله الکترونیکی قلم مانند است که در قسمت سر دستگاه بسته می شود. در این قلم سوزن های عمودی وجود دارد که به صورت عمودی نیز وارد پوست شده و در پوست منافذی برای تحریک سلول ها و تولید کلاژن ایجاد می کند

طرز کار میکرونیدلینگ

همان گونه که گفتیم میکرونیدلینگ بسیار شبیه درماپن است ولی تفاوتی نیز با یکدیگر دارند. میکرونیدلینگ یک دستگاه استوانه ای شکل است که سوزن های موجود در آن کاملا عمودی نیستند و همین امر، اولین تفاوت میان این دو روش است.

نکته:

وجه تمایز دیگر برای درماپن و میکرونیدلینگ این است که در میکرونیدلینگ عمق نفوذ سوزن ها ثابت و مشخص است ولی در درماپن می توان عمق نفوذ را تغییر داد.

حتما بخوانید :