فیس براش ویبراتوری مگنیتون
نحوه عمل فیس براش ویبراتوری مگنیتون
فوریه 5, 2018
انواع مختلف تیپ پوستی
انواع مختلف تیپ پوستی
فوریه 24, 2018
فیس براش ویبراتوری مگنیتون
نحوه عمل فیس براش ویبراتوری مگنیتون
فوریه 5, 2018
انواع مختلف تیپ پوستی
انواع مختلف تیپ پوستی
فوریه 24, 2018
حذف موهای زائد پشت و کمر با لیزر

حذف موهای زائد پشت و کمر با لیزر

در همه اندام های بدن، موهای زائد وجود دارد ولی تراکم موها در برخی از قسمت ها بیشتر و در برخی دیگر کمتر است. وجود موی زائد در بدن در کنار مزیت های که دارد به هر حال اذیت کننده هستند زیرا افراد باید در هفته مدتی از زمان خود را به حذف این موها اختصاص دهد. پشت و کمر هر فرد نیز دارای موهای زائد است که موهای این قسمت مزاحمتی چه از نظر زیبایی و چه از نظر روزمرگی ایجاد نمی کند مگر آن که تراکم آن ها زیاد باشد و موهای ضخیم در این قسمت وجود داشته باشد حتی گاها مواردی وجود دارد که موهای پشت کمر به صورت دسته ای از یک قسمت رشد می کند و این مسئله حتی در زمان خواب هم اذیت کننده است.

نکته بسیار مهم در مورد حذف موهای زائد پشت کمر این است که خود فرد قادر به اصلاح این موها نیست و باید از فرد دیگر کمک بگیرد و اگر بخوهد طبق روش های متداول اصلاح هفتگی عمل کند، مسلما برای آن شخص اصلاح کننده نیز خسته کننده می شود به همین دلیل پشت و کمر یکی از قسمت هایی از بدن هستند که افرد تمایل بیشتری برای ریشه کن کردن موهای آن دارند و یا این که رشد موهای آن قسمت را به شدت کند نمایند.

استفاده از لیزر برای حذف موهای پشت و کمر

زمانی که اشعه های لیزر بر پشت کمر تابیده می شود، زمانی که نور به فولیکول مو می رسد، به گرما تبدیل شده و سبب از بین بردن موهای زائد می شود. در لیزر موهای پشت کمر، علاوه بر سست کردن موها، سبب می شود که موهای جدیدی که دوباره رشد خواهند کرد بسیار نازک و کمرنگ باشند به گونه ای که نیازی به اصلاح آن ها نباشد. لذا در این روش هم موی زائد کم تراکم می شود و هم فاصله زمانی رشد مجدد موها طولانی خواهد شد.

البته نکته قابل توجه در لیزر موهای پشت و کمر این است که به دلیل وسیع بودن این قسمت، امکان درد در حین لیزر زیاد خواهد بود به همین دلیل پزشک باید قبل از اقدام به لیزر موهای زائد پشت و کمر، این قسمت از بدن را با مواد مخصوص بی حس نماید تا فرد در حین لیزر متوجه درد نشود این کار باعث می شود که تمرکز پزشک برای کار بیشتر باشد.

تعداد جلسات درمانی را پزشک متناسب با میزان رشد مو، رنگ موها و ضخامت آن ها تعیین می کند.