درباره درماپن بیشتر بدانید
درباره درماپن بیشتر بدانید
اکتبر 28, 2017
کاربردهای میکرونیدلینگ
کاربردهای میکرونیدلینگ قسمت دوم
نوامبر 11, 2017
درباره درماپن بیشتر بدانید
درباره درماپن بیشتر بدانید
اکتبر 28, 2017
کاربردهای میکرونیدلینگ
کاربردهای میکرونیدلینگ قسمت دوم
نوامبر 11, 2017
درمان اسکار کلوئید با لیزر

درمان اسکار کلوئید با لیزر

برخی از عارضه های پوستی که افراد به آن مبتلا می شوند، ناشی از شرایط محیطی و برخی ژنتیکی است. عارضه های محیطی نه در اثر عوامل مختلف بروز می کند برای مثال زخم ها و سوختگی هایی که در پوست رخ می دهند. زمانی که قسمتی از بدن زخم می شود، سلول ها در آن منطقه به سرعت رشد می کنند تا با تولید کلاژن زیاد، زخم را ترمیم کنند در این حالت بافت تشکیل شده در آن قسمت پر رنگ تر از پوست شده و براق است که به این بافت، اسکار می گویند. حال اگر اسکار برجسته باشد به گونه ای که از لبه های زخم بالاتر بیاید و حالت گوشت اضافه پیدا کند، به آن کلوئید گفته می شود.

علائم اسکار کلوئید در بدن

1-   مدت زمان ظهور کلوئید در بدن، بین 3 ماه تا یکسال است.

2-   بافت نرم خونی رنگ در محل زخم شروع به رشد می کند که به مرور زمان بزرگ تر شده و از محدوده زخم فراتر می رود.

3-   رشد کلوئید تا چند ماه ادامه یافته و سپس متوقف می شود.

4-   پس از توقف در رشد کلوئید، رنگ آن کم کم تغییر کرده و به صورت رنگ پریده در می آید.

دلایل بروز اسکار کلوئید در بدن

مهمترین دلیل بروز این حالت از اسکار، رخم شدن بدن، جای بخیه ناشی از جراحی، سوختگی ها و… هستند. توجه داشته باشید که از آنجایی که عفونت می تواند این نوع اسکار را تشدید کند به همین دلیل پس از جراحی ها و یا در صورت زخم شدن بدن، پزشک باید آنتی بیوتیک تجویز کند تا از عفونی شدن بافت آسیب دیده جلوگیری کند.

درمان اسکار کلوئیدی با لیزر درمانی

اسکارهای کلوئیدی، به صورت برجسته در محل زخم وجود دارند که پس از مدتی، اندازه آن ها کم کم کوچک می شود اما کمتر پیش می آید که به طور کامل از بین برود به همین دلیل درمان کلوئید پس از بهبود زخم بسیار مهم است. این مسئله به ویژه برای زخم هایی که بیشتر در معرض دید هستند اهمیت بیشتری دارد زیرا کلوئیدها ظاهری زیبایی ندارند. در میان روش های مختلف درمانی برای کلوئیدها، لیزر درمانی یکی از روش های به روز است که روند درمان را تسریع می بخشد.

در لیزرها، پالس های نوری وجود دارد که با طول موج مختلف برای انواع بیماری ها استفاده می شود. در زمان درمان اسکار کلوئید با لیزر، فرد متخصص متناسب با رنگ پوست فرد بیمار و اندازه اسکار، لیزر با طول موج مشخصی را انتخاب نموده و سعی می کند اندازه اسکار را کوچک و سبب کمرنگ شدن قرمزی آن شود. تعداد جلسات درمانی به اندازه اسکار بستگی دارد.

حتما بخوانید :