لیزر موهای زائد زیر بغل
همه چیز درباره لیزر موهای زائد زیر بغل
جولای 2, 2017
درمان سلولیت با لیزر
درمان سلولیت با لیزر
جولای 4, 2017
لیزر موهای زائد زیر بغل
همه چیز درباره لیزر موهای زائد زیر بغل
جولای 2, 2017
درمان سلولیت با لیزر
درمان سلولیت با لیزر
جولای 4, 2017
درمان دیسک کمر با لیزر درمانی

درمان دیسک کمر با لیزر درمانی

در بین مهره های ستون فقرات، بالشتک هایی به نام دیسک وجود دارد که این دیسک ها وظیفه ضربه گیری در ستون مهره ها را بر عهده دارد و باعث می شود که مهره ها به هم ساییده نشوند حال اگر این دیسک ها از بین مهره ها بیرون بزند، فرد دچار دیسک کمر می شود.

علائم دیسک کمر

دیسک کمر یکی از دردناک ترین دردهایی است که هر فرد مبتلا به دیسک کمر باید تحمل کند و به همین دلیل متناسب با شدت این بیماری، حتی می تواند فرد را از پا در بیاورد به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند که زمانی که کوچکترین علائم از دیسک کمر را مشاهده نمودید، به پزشک مراجعه کنند تا با درمان های اولیه، بتوان دیسک را درمان نمود و نیازی به جراحی نباشد. این علائم عبارتند از:

1-    درد در ناحیه کمر که باعث می شود شما در یک بخشی از کمر به صورت موضعی درد حس کنید.

2-    اگر این درد شدیدتر شود، در داخل پاها منتشر می شود.

3-    سوزش و حتی احساس ضعف در عضلات

4-    خواب رفتگی پاها

اگر دیسک کمر شدید شود، ممکن است فرد دچار اختلالات ادراری و حتی کاهش تمایل جنسی شود. به همین دلیل فرد بیمار باید از همان ابتدا که کمترین علامت از دیسک کمر را مشاهده نمود، باید به پزشک مراجعه نمود.

درمان دیسک کمر با لیزر

دیسک کمر همیشه نیاز به جراحی ندارد بلکه گاهی اوقات، بیماری هنوز حاد نشده و با روش هایی همچون ورزش کردن، طب سنتی و ماساژ و… می توان دیسک را درمان نمود اما اگر دیسک کمر به حدی شدید شده باشد که احتمال آسیب به نخاع وجود داشته باشد، فرد بیمار باید سریعا اقدام به درمان نماید.

به طور کلی دو روش لیزر درمانی برای درمان دیسک کمر وجود دارد:

1-     لیزر درمانی دیسک کمر:

در این روش نیازی به جراحی نیست. در واقع این روش در فیزیوتراپی به کار می رود که توسط پزشک در چندین جلسه تجویز می گردد.

2-    جراحی دیسک کمر:

این روش، مدرن ترین روش جراحی دیسک کمر است و مزیت عمده آن نسبت به جراحی های معمولی این است که نیازی به بیهوشی نیست و خونریزی و سایر ویژگی های یک جراحی معمولی را ندارد. در این روش ابتدا ابتدا سوزن لیزر از کنار ستون فقرات وارد می شود و هسته مرکزی دیسک با استفاده از لیزر از نوع مادون قرمز دور سوزانده و تبخیر می شود. این عمل سبب می شود که ورم دیسک بخوابد. پس همان گونه که متوجه شدید، لیزر دیسک فقط زمانی استفاده می شود که دیسک ورم کرده باشد اما اگر پارگی در دیسک دیده شود جراحی معمولی لازم است.

حتما بخوانید :