کلاه های لیزری
چگونه از کلاه های لیزری استفاده کنیم؟
فوریه 9, 2019
درمان رویش مجدد مو
درمان رویش مجدد مو
فوریه 23, 2019
کلاه های لیزری
چگونه از کلاه های لیزری استفاده کنیم؟
فوریه 9, 2019
درمان رویش مجدد مو
درمان رویش مجدد مو
فوریه 23, 2019
دستگاه بسامد رادیویی RF

دستگاه بسامد رادیویی RF

اگر پوستی چروک شده دارید، پیش از توسل به جراحی پلاستیک می توانید چند روش را امتحان کنید. کرم ها می توانند کمی به بالا کشیدن پوست کمک کند. درمارولینگ ممکن است نتایج بهتری ارائه نماید. روش رادیوفرکانسی تنگ کننده پوست احتمالاً بهترین گزینه غیرتهاجمی است که در اختیار خواهید داشت.

بسامد رادیویی روشی است که چند وقت پیش فقط در مطب پزشک در دسترس بود. اولین دستگاه های مورد استفاده برای تنگ کردن پوست با بسامد رادیویی تقریباً به بزرگی یک دستگاه خودپرداز بانکی بود. روش درمان نیز آنقدر دردناک بود که بیماران به ناچار مسکن دریافت می کردند. گاهی اوقات بیماران از عوارض جانبی شدید مانند نکروز چربی و برجاماندن جای زخم رنج می بردند. وحشتناک است، اینطور نیست؟

بله پیش از این روشی وحشتناک بود. اما فناوری از آن زمان به بعد پیشرفت زیادی کرده است. دستگاه های قدرتمند تر امروزی در مطلب های متخصصین پوست چیزی جز کمی قرمزی و جراحت بسیار مختصر برجا می گذارد.

بسامد رادیویی نوعی از انرژی است که بر اساس میزان «فرکانس» یا طول موج در ثانیه اندازه گیری می شود. انواع مختلف انرژی از امواج صوتی منتشر شده توسط آیپاد گرفته تا نور خورشید و گرمای منتشر شده از بدن شما و پرتوهای گامای بسیار رادیواکتیو همگی بر اساس فرکانس خود در «طیف الکترومغناطیس» دسته بندی می شوند.

بسامد رادیویی یک دسته بندی در این طیف می باشد و شامل انواع انرژی رایجی می شود که هر روز از آنها استفاده می کنیم. این انرژی ها عبارتند از سیگنال های وای فای، امواج رادیو و تلویزیون و امواج ماکروویو. انرژی بسامد رادیویی مورد استفاده در تنگ کردن پوست 450 کیلوهرتز می باشد که در بخش کند گستره ی بسامد رادیویی قرار دارد. به عبارت دیگر، طول موج استفاده شده در این روش در حدود 100 میلیون برابر آهسته تر از نور مرئی است و بیش از 1 میلیارد با آهسته تر از اشعه ایکس است.

دستگاه بسامد رادیویی تنگ کننده پوست چگونه کار می کند؟

مانند هر نوع از انرژی، بسامد رادیویی نیز ظرفیت تولید گرما را دارد—و در حالی که هر برند از فناوری کمی متفاوت استفاده می کند، همگی از جریان الکتریکی برای گرم کردن لایه های زیرین بافت پوست استفاده می کنند و موجب رشد کلاژن و الاستین شده و تعویض سلولی را تشویق کرده و به پوست شما کمک می کنند که مستحکم تر، ضخیم تر و جوان تر به نظر برسد.

یکی از مزایای استفاده از بسامد رادیویی برای گرم کردن بافت در مقایسه با لیزرها (که از طول موج نوری بسامد زیاد استفاده می کند) این است که بسامد کمتر این روش به صورت ایمن می تواند به سطح عمیق تر پوست نفوذ کرده و به بهبود رنگ و ساختار پوست و حتی بالا کشیدن بافت ها کمک می کند. لیزرها تا حد زیادی در راستای بهبود سطح پوست به کار گرفته می شوند. علاوه براین، این روش می تواند به صورت ایمن بیماران مختلف با رنگ پوست مختلف را بدون ایجا ریسک از دست رفتن رنگ دائمی درمان کند.

روش بسامد رادیویی تا چه حد ایمن است؟

همگی ما هر روزه در معرض سطوح کمی از بسامد رادیویی ساخت انسان از گوشی های همراه و تلویزیون گرفته تا وای فای و غیره قرار می گیریم. چون این بسامد برای کارهای زیادی استفاده یم شود، به صورت گسترده در مطالعاتی برای بررسی اثرات آن بر سلامت انسان قرار می گیرد. بر اساس نظر سازمان دارو و مواد غذایی آمریکا، سازمان جهانی بهداشت بسامد رادیویی را به عنوان «عامل احتمالی ایجاد سرطان برای انسان»—را در کنار قهوه، خطوط نیرو و پودرهای بدن دسته بندی کرده است. با این حال هیچگونه شواهد قطعی برای افزایش ریسک سرطان در انسان به واسطه ی قرارگیری در معرض بسامد رادیویی وجود ندارد، حتی در افرادی که به واسطه ی شغل خود به صورت منظم در معرض میزان بیشتری از این بسامد قرار می گیرند.

روش بسامد رادیویی زیاد از لیزر و درما رولینگ ایمن تر است چون موجب صدمه زیاد به بافت پوست نمی شود. این روش به ملانین یا رنگدانه پوست شما صدمه ای وارد نمی کند، بنابراین افراد با هر نوع رنگ و ظاهر پوست می توانند از آن استفاده کنند. بنابراین پیش از شروع درمان با پزشک خود مشورت کنید.

مزایا و عوارض جانبی احتمالی کدامند؟

در کنار ویژگی لیفت مؤثر و تنگ کنندگی مؤثر بافت های پوست بدون جراحی و بستری، یکی از بهترین مزایای درمان های بسامد رادیویی ، در صورتی که این روش اگر به درستی اجرا شود، ریکاوری بسیار سریع و آسان پس از درمان می باشد. عوارض جانبی بسته به درمان، معمولاً کم و موقتی هستند و به تورم ملایم و موقتی، قرمزی و احساس قلقلک محدود می شوند. درمان های بسامد رادیویی را می توان به صورت ایمن موازی با مواد تزریقی، میکرو نیدلینگ یا درمان های کم تهاجمی انجام دارد.

چند جلسه درمانی با بسامد رادیویی نیاز است؟

اگر از متخصص پوست کمک می گیرید، ممکن است هر شش ما یکبار این روش را انجام دهید. اما اگر از دستگاه های خانگی استفاده می کنید، تعداد جلسات به نتایجی که می خواهید و قدرت دستگاه شما بستگی دارد. با این حال به صورت متوسط به یک تا سه جلسه درمانی در هفته نیاز خواهید داشت و برای مشاهده نتایج بین یک تا سه ماه زمان نیاز می باشد.

آیا روش بسامد رادیویی تنگ کننده پوست برای همه مؤثر است؟

این روش برای بعضی از افراد نسبت به دیگران مؤثرتر است و در برخی از نواحی بدن بیشتر از نواحی دیگر اثر می گذارد. برای نواحی شل تر بدن نسبت به بخش های دیگر عضلانی بدن این روش سودمندتر است اما اگر آن بخش آنقدر بد شکل می باشد که نیازمند لیفت صورت می باشد، دستگاه خانگی احتمالاً نمی تواند آن را درمان کند.