فیس براش پوست و صورت
در مورد فیس براش پوست و صورت چه می دانید
دسامبر 23, 2017
روش های خانگی پاکسازی پوست و صورت
روش های خانگی پاکسازی پوست و صورت
ژانویه 6, 2018
فیس براش پوست و صورت
در مورد فیس براش پوست و صورت چه می دانید
دسامبر 23, 2017
روش های خانگی پاکسازی پوست و صورت
روش های خانگی پاکسازی پوست و صورت
ژانویه 6, 2018
راهکارهای سفید شدن و روشن شدن پوست

راهکارهای سفید شدن و روشن شدن پوست

یکی از اتفاقاتی که به مرور زمان برای پوست افراد رخ می دهد و میزان آن در میان انسان ها کم و زیاد می شود، از بین رفتن درخشندگی پوست به ویژه پوست صورت است که بیشتر در تماس با شرایط آب و هوایی و آلودگی های هوا قرار دارد. از طرفی تیره شدن پوست در خانم ها به مراتب چند برابر آقایان است زیرا خانم ها از مواد آرایشی استفاده می کنند که همین امر سبب می شود به مرور زمان این موارد وارد روزنه های پوستی شده و با مسدود کردن روزنه ها، سدی برای تنفس پوست شده و سلول های پوست خواهد مرد. لذا پاکسازی پوست برای حذف این مواد اضافی از روی پوست و همچنین برای حذف سلول های مرده، ضروری بوده و منجر به بازگشت شفافیت و درخشندگی پوست خواهد شد. برای این منظور راهکارهای مختلفی وجود دارد که در ادامه بیان خواهیم کرد:

1-   پوست خود را در برابر شرایط محیطی محافظت کنید.

زمانی که نور خورشید به پوست می تابد، با برخورد اشعه ماورابنفش، تیرگی پوست و صورت رخ خواهد داد که برای جلوگیری از این اتفاق، استفاده از کرم های ضد آفتاب حتما توصیه می شود. البته توجه داشته باشید که پس از آمدن به خانه، باید پوست خود را به دقت بشویید تا این مواد پاک شده و در روزنه های پوستی باقی نماند زیرا همین مسئله می تواند منجر به تیره شدن پوست شود.

2-   به تغذیه خود اهمیت دهید.

مهمترین عاملی که بر روشن و یا تیره شدن پوست تاثیر می گذارد، نوع تغذیه ای است که داریم. برای مثال نوشیدنی ها به ویژه نوشیدن آب، بر باز شدن روزنه های پوستی و در نتیجه روشن شدن پوست تاثیر بسیار زیادی دارد. توجه داشته باشید که کاهش میزان آب بدن، منجر به شل شدن و کدر شدن پوست می شود پس در طول روز، به اندازه کافی آب بنوشید. یا مثال دیگری از تغذیه، مصرف مواد غذایی است که دارای ویتامین  A  هستند که منجر به قوی شدن و سلامت پوست می گردد. البته در مورد نوع تغذیه حتما باید با پزشک، در ارتباط بود.

3-   پوست خود را لایه برداری و پاکسازی کنید.

بالاخره خواه ناخواه، به مرور زمان، سلول های بدن ما خواهند مرد و تجمع آن ها منجر به خراب شدن پوست می گردد از طرف دیگر استفاده از مواد آرایشی در پوست هم منجر به ایجاد یه لایه چربی روی پوست شده که آن را خراب می کند. لذا هر از گاهی، باید این لایه چربی یا سلول های مرده از روی پوست حذف شده تا هم روزنه ها بتوانند به خوبی تنفس کرده و پوست تازه بماند و هم درخشندگی پوست را شاهد باشید. در این راستا، یکی از بهترین روش های مورد استفاده، فیس براش پوست و صورت است.

حتما بخوانید :