روش لیزر موهای زائد
روش لیزر موهای زائد چگونه می باشد؟
مارس 15, 2017
نکات کلیدی قبل از لیزر موهای زائد
نکات کلیدی قبل از لیزر موهای زائد
مارس 20, 2017
روش لیزر موهای زائد
روش لیزر موهای زائد چگونه می باشد؟
مارس 15, 2017
نکات کلیدی قبل از لیزر موهای زائد
نکات کلیدی قبل از لیزر موهای زائد
مارس 20, 2017
عوارض استفاده از میکرونیدلینگ

عوارض استفاده از میکرونیدلینگ

بدون شک یکی از جدیدترین متدهایی که برای جوان سازی پوست با القای کلوژن استفاده می گردد میکرونیدلینگ و یا درمارولینگ تراپی است . این دستگاه بر روی پوست شما سوراخ های بسیار ریزی ایجاد می کنند و پوست برای بهبود شروع به تولید کلاژن و الاستین می کند در نتیجه تمام جوش ها و لک های روی صورت رفع می گردد . بدون شک تولید کلاژن باعث محکم تر شدن پوست می گردد و در جوانی آن نیز اثر بخش است . شما می توانید میکرونیدلینگ را به راحتی در خانه و یا کلینیک های مخصوص انجام دهید ولی توجه داشته باشید که این فرآیند نیز دارای عوارض مخصوص به خود می باشد .

مهمترین عوارض استفاده از میکرونیدلینگ

1 – یکی از شایع ترین عوارضی که پس از این فرایند شاهد آن خواهیم بود قرمز شدن رنگ پوست می باشد . این قرمزی درست شبیه به زمانی است که فردی دچار سوختگی با نور آفتاب شده است . البته که جای هیچ نگرانی نیست زیرا چند ساعت پس از فرآیند سوزن زنی این قرمزی به طور کلی رفع می گردد البته اگر از سوزن هایی با ضخامت 5/1 و یا 2 میلی متر استفاده شود طبیعتا مدت زمان قرمزی ها به یک روز نیز کشیده می شود .
2 – یکی دیگر از عوارضی که در میکرونیدلینگ شاهد آن خواهیم بود سفت شدن پوست در ناحیه تحت درمان است . به علت تماس مستقیم سوزن با پوست که منجر به تولید کلوژن می گردد طبیعی است که پوست با درد و سفتی همراه باشد . این درد ممکن است نسبت به نوع پوست بیمار و انتخاب ضخامت سوزن برای پوست او متفاوت باشد . این عارضه نیز مقطعی بوده و طبیعتا بعد از گذشت چند ساعت از بین می رود .
3 – وجود شرایط پوستی خاص در یک فرد می تواند عوارضی خطرناک برای او داشته باشد اگر شما نیز جز آن دسته از افراد می باشید که دارای عفونت های پوستی , غده های بدخیم , آکنه و اگزما هستید نباید به هیچ وجه از میکرونیدلینگ استفاده نمایید .
میکرونیدلینگ یک فرآیند کاملا ایمن به شمار می رود که بسیاری از مشکلات پوستی را برطرف می سازد . در انجام این فرآیند از کرم های بی حس کننده استفاده می شود که درد را تا مقدار قابل توجه ای کاهش می دهد . بعد از میکرونیدلینگ شما باید از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید و از محیط های سرباز که نور مستقیم آفتاب به شما می تابد چشم پوشی کنید . فرآیند استفاده از میکرونیدلینگ به چند دوره مستمر نیاز دارد تا تمام عوارض پوستی شما را از بین ببرد .

حتما بخوانید :