کاربردهای میکرونیدلینگ
کاربردهای میکرونیدلینگ قسمت دوم
نوامبر 11, 2017
برس های پاکسازی صورت
آشنایی با انواع برس های پاکسازی صورت
نوامبر 18, 2017
کاربردهای میکرونیدلینگ
کاربردهای میکرونیدلینگ قسمت دوم
نوامبر 11, 2017
برس های پاکسازی صورت
آشنایی با انواع برس های پاکسازی صورت
نوامبر 18, 2017
مراحل هفت گانه پاكسازي پوست

مراحل هفت گانه پاكسازي پوست

✅داشتن پوستي سالم،آرزو و رويا هر فردي است. اما بسياري از عوامل مثل آلودگي هوا،قرارگرفتن در معرض مستقيم نور خورشيدو استرس،ميتواند اثرات منفي بر روي پوست شما داشته باشد.در نتيجه ،پوستي ملتهب،لك دارو همراه با چين و چروك به جاي پوستي نرم و سالم را تجربه خواهيد كرد.
شما ميتوانيد بدون مراجعه به مراكز مراقبت از پوست ،با انجام مراحل پاكسازي در منزل،پوستي سالم و با طراوت را احساس كنيد.
✅چگونه ميتوان در منزل ،پاكسازي پوست را انجام داد؟
-قبل از اينكه در منزل پاكسازي پوستتون را شروع كنيد،تمام موارد لازم براي انجام اين مراحل را آماده نماييد كه با خيالي آسوده پوستتان را پاكسازي نماييد
حوله نرم-فوم و يا ژل شست و شو صورت،محلول يا ژل لايه بردار،تونر-مقداري پنبه-بخور صورت-آب سرد-

✅مراحل هفت گانه پاكسازي پوست:

گام يك:تميز كردن پوست:
با تميز كردن پوست پاكسازي را شروع كنيد،شير پاك كن را بر روي پنبه بريزيد و كل صورت را تميز نماييد.(نواحي گردن و گوش فراموش نشود)، سپس با استفاده از تير كومدون جوش هاي سر سياه تخليه ميگردد. در اين مرحله حساس ومهم استفاده از يك فيس براش خوب و ويبراتور استاندارد مثل فیس براش مگنیتون می تواند شما را در پاکسازی کاملا و موثر پوستان کمک کند.

گام دوم:بخار

بعد از اينكه صورتتون به طور كامل تميز شد،با استفاده از بخورهاي مخصوص صورت،پوست صورت را بخار دهيد،براي اينكار حتي ميتوانيد از بخار آبي كه در حال جوشيدن است استفاده نماييد فقط كافي است در آب جوشيده شده چند قطره روغن بريزيد. رازيانه و زيرفون ،گزنه سفيد و هامامليس نيز گياهان مفيد و موثري هستند كه به سرعت گردش خون را بالا ميبرند .نعناع صحرايي و عرق بهار نارنج نيز به پوست شادابي و لطافت ميبخشند .اگر پوست چربي داريد از بومادران استفاده كنيد .اگر پوستتان در اثر افتاب شديد اسيب ديده از رازيانه يا خطمي يا كافور كمك بگيريد بعد از پنج الي ده دقيقه، صورتتان را كامل با حوله تمييز نماييد.

گام سوم:عفونت زدايي

حالا پوست شما براي عفونت زدايي آماده است تا هرگونه سلول مرده از روي سطح پوست برداشته شود.صورتتان را خيس كنيد و محلول لايه بردار را به صورت چرخشي سه الي پنج دقيقه،بر روي پوست ماساژ دهيد.
اگر پوست خشك دارید
بهتر است از لایه‌ بردارهایی استفاده كنید كه AHA دارند چون پوست شما فقط احتیاج دارد لایه سلول‌های مرده از روی آن برداشته شود بنابراین باید از موادی استفاده كنید كه باعث خشكی پوست شما نشوند. بهتر است اگر پوست شما خشك است حتما زیرنظر پزشك، لایه‌بردار مناسب را انتخاب كنید تا دردسرهای بعدی برای شما پیش نيايد من بهتون الفا هيدروكسي اسيد ده درصد پيشنهاد ميكنم.اگر پوست چرب دارید
بهتر است به ‌دنبال لایه ‌بردارهایی باشید كه BHA دارند چون این اسید از سطح پوست و منافذ پوستی لایه‌برداری می‌كند، همچنین می‌توانید هرچند وقت یك‌بار از یك لایه‌ بردار ملایم مكانیكی استفاده كنید، پیشنهاد می‌كنیم یك روز درمیان از لایه ‌بردار استفاده كنید.

اگر پوست شما مستعد آكنه است
استفاده از لایه ‌بردارهای مكانیكی می‌تواند آكنه‌های شما را بدتر كند و بهتر است از لایه‌ برداری كه BHA دارد به‌ طور روزانه استفاده كنید. اگر فكر می‌كنید پوست شما به یك درمان جدی احتیاج دارد، بهتر است با مشورت یك متخصص پوست از رتینوئیدها استفاده كنید.

اگر پوست شما نرمال یا مختلط است
بهتر است از یك لایه‌بردار BHA یا یك لایه‌ بردار مكانیكی بسیار ملایم مثل اسكراب‌های موجود در داروخانه‌ها استفاده كنید. استفاده از روشی مثل میكرودرم ابریژن نیز می‌تواند برای پوست‌های نرمال مفید باشد. بهتر است بعد از لایه ‌برداری از كرم‌های مغذی استفاده كنید؛ بعد از لایه ‌برداری پوست شما خیلی بهتر مواد مغذی را جذب می‌كند.

اگر پوست حساس دارید
توصیه می‌كنیم بیش از هفته‌ای 2 بار از لایه ‌بردار استفاده نكنید. سعی كنید از لایه‌بردارهایی که حاوی مقادیر زیادی مواد اسیدی هستند (مثل اسیدهای گلیكول) استفاده نكنید یا قبل از خرید از این نوع لایه‌بردارها، آن را روی قسمت كوچكی از پوست ‌تان تست كنید تا مطمئن شوید به آن حساسیت ندارید. رتینوئیدها نیز بسیار حساسیت‌ زا هستند و برای پوست‌های حساس مناسب نیستند بهتر است از اسكراب ‌های ملایم و مناسب برای پوست‌های حساس (هفته‌ای یك بار) استفاده كنید.
سپس صورتتان را بشوريد و با حوله تمييز خشك نماييد

شما در این مرحله نیز با استفاده از فیس براش مگنیتون می توانید لایه برداری بهتر و مناسب تری را داشته باشید.

گام چهارم:استفاده از ماسك
حالا پوستتان به دليل پاكسازي عمقي منافذ از چربي ها و مواد آلودگي،آماده جذب مواد مغذي و ويتامين هاست.از ماسك هاي خانگي و يا هر ماسك مغذي ميتونايد براي اينكار استفاده نماييد.مواد مغذي را بيست الي سي دقيقه روي پوستتان قرار دهيد و بعد با آب سرد شست و شو دهيد.

گام پنجم:تونر
بعد از خشك كردن پوست صورت،ميتوانيد پوست صورت را تركيبي از آب گل رز و آب خيار با پنبه آغشته نماييد،براي اينكار از اسپري ها هم ميتوانيد استفاده نماييد.

گام ششم:استفاده از مرطوب كننده.

گام هفتم:طراوت و شادابي پوست

شما ميتوانيد هفت مرحله پاكسازي پوست را مرتبا در منزل انجام دهيد و از سلامت و شادابي پوست خود لذت ببريد، فیس براش مگنیتون در مراحل تمیز کردن و عفونت زدایی می تواند همراه شما باشد و پوستی سالم و با طروات را به شما هدیه دهد.