مقالات

تاثیر میکرونیدلینگ روی رنگ پوست

یکی از رایج ترین نگرانی هایی که مردم در مورد میکرونیدلینگ دارند تغییر رنگ پوستشان می باشد . شاید شما هم جز آن دسته از افراد می باشید که به علت عارضه ی پوستی مجبور به استفاده از روش های قدیمی مانند لیزر برای برطرف کردن آن می باشید . روش هایی که بعضا خطرناک بوده و عوارض بسیاری از جمله تغییر رنگ پوست را به همراه خواهد داشت . جالب است بدانید که در پوست های مردم منطقه آسیا همانند ایران نسبت به پوست های روشن مردم ناحیه اروپا رنگدانه سریع تر تغییر می کند .

میکرونیدلینگ و تاثیر بر روی رنگ پوست

میکرونیدلینگ یکی از موثرترین روش ها برای از بین بردن اختلالات پوستی می باشد که همواره تاثیر کمی بر روی رنگ پوست خواهد داشت . فرآیند سوزن زنی نسبت به بسیاری از روش ها ایمن بوده و عارضه ی خطرناکی به همراه نخواهد داشت .

به جرات می توان گفت استفاده از میکرونیدلینگ تنها روشی می باشد که هیچ گونه تغییری در رنگدانه به وجود نمی آورد . تحقیقات بسیاری در این زمینه انجام شده و همه گواه بر این موضوع بوده است که درمارولینگ برای درمان انواع پوست ها مناسب می باشد .

از میکرونیدلینگ می توان در درمان جای جوش , جای لکه روی صورت , از بین بردن چین و چروک های صورت و جوانی پوست استفاده کرد . بر اساس پژوهش های صورت گرفته میکرونیدلینگ بر روی انواع پوست اعم از سیاه , سفید و زرد پوست صورت پذیرفت و نتایج تمام آنها یکسان بود و آن هم چیزی نیست جز عدم تغییر رنگدانه در این فرآیند .

یکی دیگر از مزیت های این روش ارزان و به صرفه بودن آن می باشد و بیماران می توانند به راحتی پس از انجام درمان به زندگی روزانه خود بازگردند . امروزه بسیاری از متخصصین از این روش برای درمان بیماران خود استفاده می کنند زیرا معتقدند که بی خطر بوده و همچنین به صرفه می باشد .

پوست های طبیعی همانند پوست های مردم ایران به علت تجمع رنگدانه در زیر پوستشان بیشتر دچار مشکلاتی شبیه به جوش زدن و لک صورت می شود . ملانین که نقش مهمی در پوست دارد آن را از نور مستقیم آفتاب و دیگر خطرها محفوظ نگه می دارد در حالی که در پوست های طبیعی این مقدار ملانین به صورت کمتری مشاهده می شود . همین علت دلیلی بر تیره شدن پوست در برخی از نواحی نسبت به نواحی دیگر می شود و یا به اصطلاح کک مک گفته می شود . میکرونیدلینگ در این مورد نیز به کار آمده و می تواند این گونه عارضه های پوستی را در حد قابل قبولی کاهش دهد .

حتما بخوانید :