مقالات

عوارض استفاده از میکرونیدلینگ

بدون شک یکی از جدیدترین متدهایی که برای جوان سازی پوست با القای کلوژن استفاده می گردد میکرونیدلینگ و یا درمارولینگ تراپی است . این دستگاه بر روی پوست شما سوراخ های بسیار ریزی ایجاد می کنند و پوست برای بهبود شروع به تولید کلاژن و الاستین می کند در نتیجه تمام جوش ها و لک های روی صورت رفع می گردد . بدون شک تولید کلاژن باعث محکم تر شدن پوست می گردد و در جوانی آن نیز اثر بخش است . شما می توانید میکرونیدلینگ را به راحتی در خانه و یا کلینیک های مخصوص انجام دهید ولی توجه داشته باشید که این فرآیند نیز دارای عوارض مخصوص به خود می باشد .

مهمترین عوارض استفاده از میکرونیدلینگ

1 – یکی از شایع ترین عوارضی که پس از این فرایند شاهد آن خواهیم بود قرمز شدن رنگ پوست می باشد . این قرمزی درست شبیه به زمانی است که فردی دچار سوختگی با نور آفتاب شده است . البته که جای هیچ نگرانی نیست زیرا چند ساعت پس از فرآیند سوزن زنی این قرمزی به طور کلی رفع می گردد البته اگر از سوزن هایی با ضخامت 5/1 و یا 2 میلی متر استفاده شود طبیعتا مدت زمان قرمزی ها به یک روز نیز کشیده می شود .
2 – یکی دیگر از عوارضی که در میکرونیدلینگ شاهد آن خواهیم بود سفت شدن پوست در ناحیه تحت درمان است . به علت تماس مستقیم سوزن با پوست که منجر به تولید کلوژن می گردد طبیعی است که پوست با درد و سفتی همراه باشد . این درد ممکن است نسبت به نوع پوست بیمار و انتخاب ضخامت سوزن برای پوست او متفاوت باشد . این عارضه نیز مقطعی بوده و طبیعتا بعد از گذشت چند ساعت از بین می رود .
3 – وجود شرایط پوستی خاص در یک فرد می تواند عوارضی خطرناک برای او داشته باشد اگر شما نیز جز آن دسته از افراد می باشید که دارای عفونت های پوستی , غده های بدخیم , آکنه و اگزما هستید نباید به هیچ وجه از میکرونیدلینگ استفاده نمایید .
میکرونیدلینگ یک فرآیند کاملا ایمن به شمار می رود که بسیاری از مشکلات پوستی را برطرف می سازد . در انجام این فرآیند از کرم های بی حس کننده استفاده می شود که درد را تا مقدار قابل توجه ای کاهش می دهد . بعد از میکرونیدلینگ شما باید از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید و از محیط های سرباز که نور مستقیم آفتاب به شما می تابد چشم پوشی کنید . فرآیند استفاده از میکرونیدلینگ به چند دوره مستمر نیاز دارد تا تمام عوارض پوستی شما را از بین ببرد .

حتما بخوانید :