انواع مختلف تیپ پوستی
انواع مختلف تیپ پوستی
فوریه 24, 2018
درمان خشکی پوست با میکرودرم
درمان خشکی پوست با میکرودرم
آوریل 28, 2018
انواع مختلف تیپ پوستی
انواع مختلف تیپ پوستی
فوریه 24, 2018
درمان خشکی پوست با میکرودرم
درمان خشکی پوست با میکرودرم
آوریل 28, 2018
تاثیر لیزر بر روی شفافیت پوست

خارجی ترین لایه بدن پوست است که در معرض شرایط محیطی قرار دارد. این امر طبیعی است که به مرور مان پوست ما تغییر رنگ دهد، کدر شده و حتی دچار عارضه های پوستی گردد. اما این مسئله زمانی مهمتر می شود که پوست صورت در معرض آسیب قرار گرفته باشد. با گذر زمان خواه ناخواه رنگ پوست صورت به سمت تیرگی رفته و شفافیت خود را از دست می دهد. این مسئله می تواند به شرایط محیطی، تغذیه و حتی جنس پوست ربط داشته باشد. در هر صورت این اتفاق اصلا خوشایند نبوده و وجود لکه های پوستی برای ما آزار دهنده است. به همین دلیل است که علم پزشکی نیز در مسئله زیباسازی پوست به این مبحث پرداخته و روش های مختلفی را به کمک بشر فرستاده است. یکی از بهترین متدها استفاده از لیزر درمانی جهت شفافیت پوست است.

عملکرد لیزر در شفافیت پوست

قبل از این که به سراغ لیزر پوست برویم باید ابتدا تشخیص دهیم که این تیرگی و لکه های پوستی عمقی هستند و یا سطحی زیرا نوع لیزری که در هر کدام به کار گرفته می شود متفاوت است:

1-   اگر لکه های ایجاد شده بر روی پوست سطحی هستند باید از لیزر تهاجمی استفاده نمود. این نوع لیزر لایه سطحی پوست را از بین برده و منجر به تحریک سلول های پوست برای ترمیم آن قسمت می شود.

2-   اما اگر تیرگی پوست منشا عمقی دارد باید از لیزری استفاده نمود که بدون آسیب به لایه سطحی پوست، به صورت عمقی عمل کرده و عارضه را از بین ببرید. این نوع لیزر را لیزر غیر تهاجمی می گویند.

لیزر چگونه باعث شفافیت پوست می شود

در مورد نحوه عمل لیزر در شفافیت پوست باید ای گونه بیان نمود که پس از تابش امواج لیزر و یا پالس های نوری به محل مورد نظر، این انرژی امواج توسط سلول های پوست در آن ناحیه جذب شده و تبدیل به گرما می شود. انرژی گرمایی حاصله منجر به از بین رفتن لکه ها و سوزاندن آن ها خواهد شد. اما این که شما دقیقا در چه زمانی بتوانید شاهد نتیجه ایده آل خود باشید به میزان کدورت پوست و عمق لکه های تیره بستگی دارد. به همین دلیل است که متخصصین در این زمینه معمولا تعداد جلسات مشخصی را به افراد ارائه نکرده و بیان می کنند که زمان پایان لیزر پوست در طول دوران درمان مشخص خواهد شد.